کد خبر: 12050040339
اقتصاد کلانجهان

قیمت طلا پایین رفت

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه که سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا محتاط شده و به حاشیه بازار رفتند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۱۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، هر آماری که از هم اکنون تا زمان برگزاری سمپوزیوم جکسون هال منتشر شود اهمیت خواهد داشت.

ظرفیت خالی زیادی در بازار کار وجود دارد. اگر این احساس وجود داشته باشد که بانک مرکزی آمریکا در میان مدت تا بلند مدت به سیاست انبساطی خود ادامه خواهد داد، عامل مثبتی برای قیمت طلا خواهد بود به خصوص اگر انتظارات تورمی بالاتر بماند.

تدابیر محرک مالی بزرگ از قیمت طلا که اغلب پناهگاه امن دارایی در شرایط تورم و کاهش ارزش پول کاغذی به شمار می‌رود، حمایت می‌کند.

اظهارات هفته گذشته جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بازار اشتغال هنوز با بهبود کامل فاصله دارد طلا را به بالاترین قیمت دو هفته گذشته رساند.

کریستوفر والر، از مقامات بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد: اگر گزارش اشتغال در دو ماه آینده نشان دهد که هر ماه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شغل جدید ایجاد شده است، بانک مرکزی ممکن است کاهش تدابیر حمایتی خود را آغاز کند.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای “اس پی دی آر گلدتراست” که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۹.۷۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۷۸ دلار و ۸۹ سنت رسید.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۰۵۱ دلار و ۶۵ سنت معامله شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا