کد خبر: 12110067786
اقتصاد کلان

قیمت طلا ۱۰ دلار بالا رفت

قیمت طلا پس از افزایش ملایمی که روز گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی ثابت بود.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۹۷ دلار و ۶۴ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۹ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۹۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

قیمت طلا در ژانویه ۱.۷ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: طلا اساسا بی‌حرکت است و پس از سه روز فروش گسترده، طی ۲۴ ساعت گذشته اصلاح قیمت اندکی داشته است. آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که جمعه هفته جاری منتشر می شود اهمیت دارد و هر گونه نشانه از استخدام ضعیف و رشد قوی دستمزد انتظارات بازار درباره افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می کند.

رافائل بوستیک، رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا در مصاحبه‌ای به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: بانک مرکزی آمریکا در صورت بالا ماندن نرخ تورم، می تواند یک افزایش نیم درصدی را تصویب کند.

معاملات صندوقهای فدرال اواخر روز دوشنبه روی کمتر از پنج افزایش نرخ بهره برای سال ۲۰۲۲ حساب کردند.

تحلیلگران گلدمن ساکس روز جمعه اظهار کردند پنج دور افزایش نرخهای بهره برای سال میلادی جاری را انتظار دارند در حالی که تحلیلگران بانک امریکا مریل لینچ هفت دور افزایش نرخها را پیش بینی کردند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه از پایان برنامه خرید اوراق قرضه خبر داد و اعلام کرد هیچ عجله‌ای برای افزایش نرخهای بهره ندارد. بازارها منتظر تصمیمات سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا در هفته جاری هستند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا اکنون که در حمایت در سطح ۱۷۹۲ دلار تثبیت شده، ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۰۳ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و  در ۲۲ دلار و ۴۴ سنت ایستاد. این فلز در ژانویه حدود ۳.۶ درصد کاهش داشت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۰۲۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد کاهش، به ۲۳۱۲ دلار و ۷۰ سنت رسید اما در ژانویه حدود ۲۴.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت ماهانه از فوریه سال ۲۰۰۸ بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا