کد خبر: 290602138432
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

قیمت مرغ به زیر نرخ دولتی رسید

مرغ در تهران و برخی از شهرستان ها در محدوده نرخ مصوب خود یعنی هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان به فروش می‌رسد اما نرخ این محصول در برخی از شهرستان‌ها حتی کمی به زیر نرخ مصوب رفته است.

قیمت مرغ در بازار به نرخ مصوب خود رسیده است و این محصول در برخی از شهرهای کشور حتی زیر نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد.

براساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران ۷۵ تا ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد اما در شهری مانند ارومیه نرخ این محصول ۷۳ تا ۷۵ هزار تومان است.

در این شهر هر کیلوگرم مرغ خود شهرستان ۷۵ هزار تومان و مرغ سایر شهرستان ها ۷۳ هزار تومان است که این به معنی آن است که نرخ مرغ در برخی مناطق کمتر از نرخ مصوب را نیز تجربه کرده است.

افزایش جوجه ریزی به بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه و تامین نهاده های دامی از جمله دلایل کاهش دوباره قیمت مرغ در بازار است؛ اسفند ماه سال گذشته میزان جوجه ریزی کمتر از ۱۰۰ میلیون قطعه در ماه بود.

بنابر این گزارش قیمت تخم مرغ با نزدیک شدن به فصل سرما افزایش یافته است به طوری که در دو هفته گذشته هر شانه ۳۰ عددی از این محصول از ۸۷ هزار تومان به بیشتر از ۱۱۰ هزار تومان رسیده است.

بر اساس مشاهدات میدانی حداقل قیمت مصوب یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی فله ۱۱۰ هزار تومان است اما این محصول با قیمت های متفاوت ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۳۵ هزار تومان به فروش می رسد و در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران این محصول یافت نمی‌شود.

درباره دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار نیز می‌توان به تغییر فصل و افزایش تقاضا در بازار و صادرات این محصول اشاره داشت؛ از طرفی همواره در نیمه دوم شهریور ماه صنایع تولید کننده کیک و شیرینی با توجه به نزدیک بودن به بازگشایی مدارس، اقدام به خرید عمده تخم مرغ برای افزایش تولید می‌کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا