کد خبر: 21020181747
اقتصادبازار

قیمت مرغ و تخم‌مرغ تغییر کرد؟

تجارت‌نیوز نوشت: از شب گذشته نامه‌ای در رسانه‌ها دست به دست‌ می‌شود که از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ تا ۶۴ هزار و ۹۸ هزار تومان حکایت دارد. با این حال محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، می‌گوید که فعلا نامه‌ای به اصناف و اتحادیه‌ها ابلاغ نشده است.

شب گذشته احمد وحیدی، وزیر کشور، اعلام کرد که قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش می‌یابد. بلافاصله پس از این اظهارات وحیدی اقتصادآنلاین نامه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد قیمت هر کیلوگرم مرغ ۶۴ هزار تومان و هر شانه تخم مرغ برای مصرف‌کننده ۹۸ هزار تومان تعیین شده است.

این نامه به‌سرعت در رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی دست به دست‌ شد تا با توجه به قیمت‌های موجود نگرانی جدیدی در جامعه شکل بگیرد.

گرچه اقتصادآنلاین، به‌عنوان اولین منبع رسمی انتشار نامه، درنهایت ناچار به حذف این خبر و نامه شد، اما برخی روزنامه‌ها هم امروز جدول زیر را منتشر کردند تا شائبه پرواز قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن قوت بگیرد.

قیمت مرغ در سطح شهر

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مرغ و تخم مرغ هنوز با قیمت‌های قبلی عرضه می‌شوند. چنان‌که هر شانه تخم مرغ در نقاط مختلف پایتخت بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود. مرغ نیز در هر کیلوگرم نهایتاً ۳۱ هزار تومان قیمت دارد.

اما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت صمت و کشاورزی طی روزهای اخیر بر سر افزایش قیمت‌ها به توافق رسیده‌اند. شاید نرخ‌های درج‌شده در نامه مذکور تا حدودی عجیب به نظر برسند، اما تا کنون این قیمت‌ها تکذیب هم نشده‌اند.

فعالان صنفی چه می‌گویند؟

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، گرچه تلویحاً افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ را تائید کرد، اما این را هم گفت که تا صبح چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت، نامه‌ای به آن‌ها ابلاغ نشده است.

محمد یوسفی اظهار کرد: با توجه به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران، بالارفتن هزینه‌های حمل‌ونقل و نوسان قیمت ارز طبیعی است که نرخ مرغ و تخم‌مرغ هم صعودی شود. این موضوعی است که شب گذشته وزیر کشور هم به آن اشاره کرد.

او افزود: گرچه دولت مدام می‌گوید اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهد، اما در سال جدید شاهد بالارفتن قیمت نهاده‌های تولید بودیم. مرغ‌دار که نمی‌تواند از جیب هزینه کند و با زیان به فعالیت خود ادامه دهد. زمانی که نرخ نهاده و هزینه تولید افزایش می‌یابد، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مرغ تغییری نکند.

یوسفی درباره قیمت‌های درج‌شده در نامه اخیر توضیح داد: این قیمت‌ها شایعه هستند. حداقل ما تا کنون چنین نامه و جدولی ندیده‌ایم؛ اما احتمالا به‌زودی شاهد نوسان در بازار مرغ در بازار باشیم.

روز گذشته نیز فرزاد طلاکش، دبیر کانون سراسری مرغ تخم‌گذار اعلام کرد که هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. با توجه به حجم تولید بعید است که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده تغییری در قیمت ایجاد شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا