کد خبر: 191202153819
جامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

لطفاً سکوت را رعایت نکنید

رئیسی: «مبادا بشنوم ادارات رشوه می‌گیرند»

راضیه حسینی

دوستان رشوه‌گیر و مفسدان اقتصادی لطفاً سکوت را رعایت کنید و مثل قبل بی سر و صدا به کارتان بپردازید. هرچند اکثر شما می‌دانید چطور در شلوغی و هیاهوی قوانین پر سر و صدای کشور، کارتان را به خوبی انجام دهید و آب از آب و چای از چای تکان نخورد. اصلاً نیازی به رعایت سکوت نیست.

آقای رئیس‌جمهور، خیال‌تان راحت. هرگز صدای مفسدان به گوش‌تان نخواهد رسید. این افراد شاید در کشورهای دیگر مجبور باشند حتی صدای نفس‌های خود را هم کنترل کنند، ولی در کشور ما اصلاً نیازی به سکوت نیست.

کشور ما شبیه به مهدکودکی است که از بس دعوا بر سر ظرف غذا، نوع ماست برای ناهار، رنگ صندلی بچه‌ها، شیوه‌ی نشستن دخترها و پسرها، پوشش دختران نوپا و نوزاد و … زیاد است، اصلاً کسی متوجه سرقت از آن نخواهد شد، حتی اگر چند دزد با جوراب سیاه ضخیم روی سر، اسحله‌، مسلسل، توپ، تانک، فشفشه و غیره وارد مهد کودک شوند هم هیچ کس به آن‌ها توجهی نخواهد کرد.

نهایتاً شاید از آن‌ها بخواهند توی دست و پا نباشند و حرف زیادی نزنند. آن‌ها می‌توانند با خیال راحت هر چه در مهد هست را ببرند و موقع رفتن به دلیل ناشی بودن راننده‌ی تانک، در ورودی را هم از جا در بیاورند، ولی باز هم هیچ کس متوجه نشود و در حالی که مشغول بحث بر سر رنگ لباس دخترانند، بگویند، «چرا این‌قدر سوز میاد، یکی درو ببنده.» بعد هم که می‌بینند هیچ دری سر جای خودش نیست، با تعجب به هم نگاه می‌کنند و می‌گویند: «این در از اول نبود؟»

مسئولان می‌توانند با خیالی آسوده پی تصویب و توضیح قوانین جذاب جدید بروند. مشغول برداشت سه میلیون از حساب افرادی باشند که قانون حجاب را زیر پا می‌گذارند. در این شلوغی مفسدان هم کار خودشان را انجام می‌دهند و بار خود را می‌بندند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا