کد خبر: 23110069231
سلامت و رفاه

مادران شاغل دورکار شدند!/ دورکاری شامل چه کسانی است؟

ستاد ملی مقابله با کرونا امروز دستور تعطیلی مهدهای کودک در شهرهای قرمز را داد. بر این اساس قرار است مهدهای کودک شهرهای قرمز به مدت یک هفته تعطیل باشند. البته همزمان با این خبر، دستور دورکاری مادران شاغل هم اعلام شد. اما کدام مادران شاغل دورکار می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که مهدهای کودک شهرهای قرمز به مدت یک هفته تعطیل می‌شود. به همین دلیل مادران شاغل دستگاه‌های اجرایی که کودک زیر ۶ سال دارند، به مدت یک هفته می‌توانند دورکار شوند.

البته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ تعطیلی مهدهای کودک را اعلام نکرده است. اما به نظر می‌رسد که تعطیلی مهدهای کودک و دورکاری مادران شاغل از فردا ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا آخر بهمن ماه ادامه داشته باشد.

همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، مدت زمان مرخصی افراد مبتلا به سویه امیکرون، ۵ روز تعیین شده و افراد می‌توانند با گواهی رسمی پزشک یا ارایه تست مثبت PCR  از این مرخصی استفاده کنند.

امکان دورکاری مادران شاغل در حالی اعلام شده که هفته گذشته، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی دستور دورکاری سه گروه از کارمندان بانک‌های خصوصی را اعلام کرد. بر این اساس کلیه کارمندان بانک‌های خصوصی که دارای بیماری زمینه‌ای شدید هستند، زنان شاغلی که کودک زیر ۵ سال دارند و زنان باردار به مدت دو هفته دورکار شده‌اند.

دورکاری کارمندان بانک‌های خصوصی از امروز ۲۳ بهمن ماه آغاز شده و تا ۵ اسفند ماه ادامه دارد.

کارمندان کدام شهرها مشمول دورکاری می‌شوند؟

همزمان با شیوع موج ششم کرونا، درخواست‌هایی مبنی بر تعطیلی برخی از ادارات و دورکاری آنها مطرح شده است. از آن جمله اپلیکیشن ماسک (وابسته به وزارت بهداشت)  در نامه‌ای به رئیس جمهوری، درخواست تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و بانک‌ها در شهرهای قرمز را مطرح کرد.

به نظر می‌رسد تعطیلی یک هفته‌ای مهدهای کودک و دورکاری مادران شاغل دستگاه‌های اجرایی در پی درخواست تعطیلی گسترده مطرح شده است.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به تعطیلی مهدهای کودک و دورکاری مادران شاغل در شهرهای قرمز کرونایی اشاره شده است. بر اساس‌ آخرین رنگ‌بندی کرونایی، امروز ۲۳ بهمن ماه ۲۴۷ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

در جدول زیر اسامی کلیه شهرهای قرمز کرونایی را می‌بینید:

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا