کد خبر: 25010177881
اقتصادبازار

ماهی ارزان شد | قزل‌آلا چند؟

مسئول حوزه آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با اشاره به کاهش قیمت ماهی در ماه رمضان گفت: قیمت ماهی در ایام نوروز روند افزایشی به خود گرفت اما بعد از گذر از این ایام، قیمت ماهی ریزش قابل توجهی کرد به عنوان مثال قیمت ماهی قزل‌آلا در نوروز کیلویی ۷۰ هزار تومان بود اما هم اکنون قیمت آن به کیلویی ۵۶ هزار تومان رسیده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فخرالدین احمدی با بیان اینکه قیمت ماهی جنوب کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه کرده است، اضافه کرد: قیمت ماهی شیر کیلویی ۱۵۰ هزار تومان شده است باید بگوییم که قیمت این گونه ماهی در ایام نوروز کیلویی ۲۳۰ هزار تومان بود؛ همچنین قیمت ماهی راشگو از کیلویی ۳۰۰ هزار تومان به کیلویی ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی اظهارکرد: ارزان‌ترین ماهی موجود در بازار ماهیان گرم‌آبی پرورشی هستند که کیلویی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

احمدی  ادامه داد: در ماه رمضان میزان مصرف ماهی تقلیل پیدا می‌کند از همین روی قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت ماهی در روزهای آینده همچنان ادامه داشته باشد از این‌رو لازم است که برای مصرف ماهی در کشور فرهنگ‌سازی جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نیاز بازار روسیه به میگو و ماهی سالمون گفت: تحریم‌ها علیه روسیه بازار این کشور را به محصولات ما وابسته کرده است و به نظر می‌رسد باید از این فرصت برای تصاحب بازار این کشور استفاده کنیم.

این فعال صنفی با اشاره به تمدید دوره صید ماهیان استخوانی دریای خزر، گفت: در حال حاضر در فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی هستیم از این‌رو لازم بود که فصل صید متوقف نشود علاوه بر این مناسب نبودن هوا در فصل صید میزان صید درآب‌های ساحلی را کاهش داد بنابراین سازمان شیلات دوره صید را تا پایان فروردین تمدید کرد.

به گفته مسئول حوزه آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی؛ حدود ۲۰ درصد نیاز بازار در فصل ماهی را ماهیان شمال تامین می‌کنند و عرضه ماهی شمال در بازار باعث افت قیمت سایر گونه‌های ماهی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه فصل صید میگو دریایی از شهریور آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت لارو میگو در استخرها ریخته و اواخر مهر آن را برداشت می‌کنند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در شهرهایی که دسترسی به آب‌های آزاد ندارند داده می‌شود، گفت: چین و تایلند بزرگترین تولیدکنندگان تیلاپیا در جهان محسوب می‌شوند در ایران نیز اجازه پرورش آن در یزد که دسترسی به دریا و رودخانه ندارند داده شده است. ماهی تیلاپیا موجود در بازار وارداتی و کیلویی ۱۵۰ هزارتومان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا