کد خبر: 050303160689
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

مبین انرژی خلیج‌فارس، پیشرو در اجرای پروژه فناوری تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و قرارگیری در بین شرکت‌های برتر این حوزه و هم‌راستا با سیاست‌های کلان گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس با همکاری شرکت توسعه فناوری مدبران خلیج‌فارس، برای اولین‌بار در سطح گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اقدام به تعریف و اجرای پروژه تحول دیجیتال کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس، جلسه آغازین این پروژه با حضور مدیران و رؤسای شرکت مبین انرژی و مدیر پروژه تحول دیجیتال و رؤسای مهندسی اطلاعات و فناوری اطلاعات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و رؤسا و کارشناسان شرکت مدبران فناوری برگزار شد.

در این جلسه که باهدف تدوین برنامه راهبردی و تعیین چارچوب همکاری برگزار شد، مقرر گردید تا در یک دوره شش‌ماهه، پروژه تحول دیجیتال در فازهای آموزش، ارزیابی، معماری و تهیه نقشه راه و تحویل اجرا شود.

مدیر پروژه تحول دیجیتال شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در ابتدای این جلسه گفت: به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت پتروشیمی، همواره در مسیر نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین پیش‌گام بوده‌ایم.

وی افزود: آغاز پروژه تحول دیجیتال با همکاری شرکت مدبران فناوری، گامی دیگر در جهت ارتقای سطح بهره‌وری، چابکی و تاب‌آوری این شرکت در برابر تغییرات سریع دنیای امروز به شمار می‌رود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای این پروژه، شاهد تحولات چشمگیری در زمینه‌های مختلف از جمله افزایش کارایی و راندمان فرایندها، کاهش هزینه‌ها، ارتقای سطح رضایت مشتریان، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و تقویت جایگاه شرکت مبین انرژی در بازارهای داخلی و بین‌المللی باشیم.

دکتر حیدری، رئیس مهندسی اطلاعات و حکمرانی داده‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز به‌عنوان مسئول و ناظر پروژه تحول دیجیتال در گروه ضمن تبیین سیاست‌های گروه در حوزه تحول دیجیتال به معرفی پروژه‌های جاری ۴ گانه در ذیل چتر تحول دیجیتال شامل ارزیابی سطح بلوغ تحول دیجیتال، SOC، ERP، ابزاردقیق و کنترل دسترسی با شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس پرداخته و با تشکر از مدیرعامل و مدیران و کارکنان محترم این شرکت، مبین انرژی خلیج‌فارس را به‌عنوان بزرگ‌ترین یوتیلیتی کشور و منطقه، به‌عنوان شرکت پیشرو در خلق ارزش‌افزوده با به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال و داده‌محور عنوان کرد.

همچنین پیام آغاز پروژه تحول دیجیتال را از طرف دکتر مهدی غیناقی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گروه هلدینگ خلیج‌فارس را به‌عنوان مدیریت متولی ایجاد تحول دیجیتال گروه، قرائت شد.

*همکاری با شرکت مدبران فناوری، انتخابی استراتژیک*

مهندس عباس‌پور مدیر پروژه شرکت توسعه فناوری مدبران خلیج‌فارس نیز در صحبت‌های خود، ضمن تشکر از مدیران شرکت مبین انرژی، به ارائه راهکارهای تحول دیجیتال و فواید آن در دنیای امروز پرداخت و اظهار امیدواری کرد که تخصص و تجربه شرکت مدبران در کنار تعهد و دانش فنی مدیران و کارکنان شرکت مبین انرژی، نویدبخش یک تحول موفق و پایدار در موضوع دیجیتال این شرکت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز پروژه تحول دیجیتال در شرکت مبین انرژی، نقطه عطفی در تاریخ این شرکت و همچنین صنعت پتروشیمی کشور به شمار می‌رود. این پروژه می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها در جهت استفاده از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برای ارتقای سطح عملکرد و رقابت‌پذیری باشد.

در ادامه جلسه کارشناسان شرکت مدبران فناوری به آموزش و تبادل نظر در خصوص تحول دیجیتال پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا