کد خبر: 290203159921
اخبار شرکت هاروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

مبین نت  ارائه دهنده راهکارهای هوشمندسازی برای صنایع  

زینب غضنفری

مبین‌نت تنها اپراتوری بود که با حضور در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، جدیدترین راهکارهای تحول دیجیتال خود در صنعت نفت و انرژی را ارائه داد.

عصراقتصاد: حامد مصائبی مدیر کل بازاریابی سازمانی مجموعه مبین‌نت، در گفت‌و‌گو با عصراقتصاد، درباره حضور این شرکت در نمایشگاه نفت گفت: در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال با رویکرد هوشمندسازی صنایع و با راهکار اختصاصی پترونت حاضر شدیم و تنها شرکت این حوزه بودیم که در این نمایشگاه با رویکردهای جامع و اختصاصی حضور پررنگ داشتیم و هدفمان این بود که بتوانیم گام بزرگی در راستای هوشمندسازی و بهینه سازی مجموعه‌های حوزه نفت و انرژی برداشته باشیم.

مصائبی با تاکید بر رویکردهای شرکت مبین‌نت در نمایشگاه نفت افزود: از جمله رویکردهای این شرکت، راه‌اندازی شبکه‌های اختصاصی LTE و ۵G  برای پتروشیمی‌ها بود که بتوانند شبکه ارتباطی اختصاصی برای خودشان داشته باشند. شاید به جرات بتوانم بگویم در کشور کمتر شرکتی پتانسیل اجرای چنین پروژه ای را دارد.

مدیر کل بازاریابی سازمانی مجموعه مبین‌نت، درباره خدمات این شرکت برای صنایع اظهار کرد: سرویس‌هایی مثل Fleet management داریم که با وجود آن‌ها می‌توانیم ناوگان حمل و نقلی را کنترل و پایش کنیم. پلتفرم جامعی در این راستا داریم که می‌توانیم در اختیار شرکت‌ها و صنایع قرار دهیم. همچنین در حوزه سرویس‌هایی مثل سرویس نظارت و پردازش هوشمند تصویر (VSaaS) شناخته می‌شود، فعالیت می‌کنیم و می‌توانیم مکانیسم‌های کنترلی در پردازش تصویر به سازمان‌ها و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های این حوزه ارائه دهیم که این شرکت ها می‌توانند تمام دوربین‌های تصویری به هوش مصنوعی مجهز نمایند.

وی ادامه داد: سرویس‌های دیگری که در این نمایشگاه داشتیم از جمله سرویس موبایل سازمانی (MVPN) بود که برای مدیران و پرسنل سازمان‌ها روی بستر تلفن همراه مکانیزم ارتباطی فراهم کردیم. به عنوان مثال افرادی که دارای خط تلفن همراه اول می‌باشند می‌توانند با گرفتن پیش شماره و داخلی اختصاصی که دارند به صورت نامحدود روی این سرویس با هم مکالمه داشته باشند. این سرویس برای سازمان‌ها که می‌خواهند بین پرسنل و حتی مدیران خود شبکه ارتباطی امنی داشته باشند، بسیار مناسب است. در کل امسال سعی کردیم با راهکار پترونت نیاز سازمان‌ها را در حوزه هوشمندسازی صنایع یا IOT (اینترنت اشیا) مرتفع کنیم.

وی درباره کیفیت نمایشگاه امسال نفت گفت: نمایشگاه امسال نمایشگاه خوبی بود. شرکت‌های خارجی از جمله چینی‌ها و روسیه در این نمایشگاه حاضر بودند. اما نکته حائز اهمیت این است که شرکت‌های حوزه نفت، پتروشیمی و گاز احساس و نیاز هوشمندسازی و پیاده‌سازی سرویس‌های ارتباطی و هوشمند امن را بیشتر حس کنند. در گفت‌و‌گوهایی که با این شرکت ها داشتیم فعالان این صنایع بخصوص واحدهای فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های این شرکت‌ها به این سو می‌روند که بیشتر از سرویس‌های هوشمند در صنایع خود استفاده کنند. این امر را می شود به فال نیک گرفت و آینده بسیار روشنی را برای این حوزه در کشور تصور کرد.

مصائبی  افزود: مبین‌نت دومین دوره‌ای است که در نمایشگاه نفت حضور دارد. در روزهای برگزاری نمایشگاه با سازمان ها و ارگان ها و نهادها و پتروشیمی های زیادی جلسه برگزار کردیم تا بتوانیم با راهکاری که به این سازمان‌ها می‌دهیم نیازشان را به طور مناسب و دقیق پوشش دهیم.

مدیر کل بازاریابی سازمانی مجموعه مبین نت، ادامه داد: نمایشگاه امسال خیلی خوب بود، همانند سال قبل تلاش کردیم تا بتوانیم در حوزه نفت و انرژی راهکارهای ارتباطی و هوشمندسازی را معرفی و پیاده سازی کنیم. هنوز خلا و نیازهای بسیار زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانیم روی آنها کار کنیم. بازخوردهایی که به تیم تحقیق و توسعه شرکت ما در این نمایشگاه انتقال دادیم به توسعه محصولات و راهکارهایمان کمک می‌کند و نیازهای جدیدی را که از مشتریان می‌شنویم می تواند برای ما یک کارگاه آموزشی بسیار مناسبی باشد و به رشد و توسعه راهکارهایمان کمک کند.

وی در پایان از مجریان نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: همیشه در فضای نمایشگاه بین المللی نیاز مبرم به اینترنت پرسرعت احساس می‌شود که ما امسال در کمترین فرصتی که داشتیم در کنار نمایشگاه قرار گرفتیم و نزدیک به ۷ الی ۸ سالن نمایشگاه را به پوشش اینترنت پرسرعت وای فای۶ مجهز کردیم که هم مدعوین نمایشگاه، هم بازدیدکنندگان و هم غرفه داران بتوانند به صورت رایگان از اینترنت پرسرعت مبین نت استفاده کنند. این اقدام در راستای مسئولیت اجتماعی بود که همیشه خلا آن را احساس می کردیم و سعی کردیم در این حوزه نیز خدمت رسان مجموعه باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا