کد خبر: 01090056839
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانی

مجموعه امیدان تجارت اروند؛ نخستین شرکت ایرانی با چاپ خط بریل بر روی محصولات

«تا به امروز در زمینه عطر و ادکلن و لوازم آرایش و بهداشتی برای افراد کم توان جسمی حرکت مثمر ثمری انجام نشده است، به همین خاطر ما در بسته‌بندی محصول اخیرمان تحت عنوان آکوادی، در راستای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و برای احترام به افراد نابینا از خط بریل استفاده کردیم و نخستین شرکت ایرانی هستیم که در این زمینه اقدام به چاپ خط بریل در بسته‌بندی محصولاتمان و همچنین در کاتالوگ آن کرده‌ایم.»

 

برای دریافت فایل پی دی اف ویژه نامه روز صادرات بر روی اینجا کلیک نمایید.

شرکت امیدان تجارت اروند در سال ۱۳۹۳ با مسئولیت محدود برای انجام فعالیت‌های بازرگانی از قبیل: صادرات و واردات انواع کالاهای مجاز،  ترانزیت کالا، خرید فروش و بازاریابی، اخذ وام و تسهیلات بانکی و اعتباری از بانک‌ها و موسسات مالی ایرانی و خارجی، اخذ و اعطای نمایندگی از اشخاص حقیقی و حقوقی داخل و خارج از کشور فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است.

این شرکت با حمایت از سرمایه و کار ایرانی تحت نظارت اداره بهداشت و درمان ایران و با کسب مجوزهای قانونی این سازمان و سامانه ایران کد و گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو (ISO) و همچنین همکاری با شرکت‌های معتبر تولیدی در زمینه‌های صنایع آرایشی و بهداشتی، برای کسب رضایتمندی مشتری گام موثری در این صنعت در داخل و خارج از کشور برداشته است.

 

 

مجید مونا، مدیرعامل مجموعه امیدان تجارت اروند، درباره موضوعات مختلفی هم‌چون خواسته‌های این مجموعه از دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داخلی، نحوه ایده‌پردازی تا اجرای هر طرح از محصولات خود، ظرفیت سرمایه‌گذاری روی این محصولات و…. با خبرنگار عصر اقتصاد گفت‌وگو کرده است:

۱- از اصلی‌ترین نکات برجسته محصولات شما بسته‌بندی ممتاز آن در مقایسه با محصولات مشابه ایرانی است. طراحی و تولید این بسته‌بندی در کجا و به چه صورت انجام می‌شود؟

به عنوان یک مجموعه برجسته در زمینه تولیدات و صادرات عطر همواره از ادغام راه حل‌های نوآورانه و متناسب با سلیقه روز دنیا استقبال می‌کنیم؛ چراکه مشتریان را قادر می‌سازد محدودیت‌های مرزی را کنار بزنند و برترین‌های خود را از مجموعه ما دریافت کنند. ما به این نتیجه رسیدیم که در تولید عطر و ادکلن علاوه‌بر کیفیت درب، شیشه و اسانس‌های مورد استفاده بایستی بر طراحی و کیفیت بسته‌بندی عطرهایمان نیز تمرکز کنیم. کلیه بسته‌بندی محصولات ما با کمک طراحان برجسته کشورمان و با گزینش چاپخانه‌های طراز اول کشور تولید می‌شوند.

با ایده‌های خلاقانه خودمان که نتیجه تجربیات و دانش چندین و چندساله‌مان در زمینه عطر و ادکلن است. ما در بسته‌بندی محصولاتمان سعی کرده‌ایم، علاوه‌بر در نظر گرفتن سلایق مصرف‌کنندگان ایرانی هم به لحاظ طراحی و رایحه و هم به لحاظ کیفیت رنگ و چاپ بتوانیم در عرصه بین‌المللی قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته باشیم.

چاپ خط بریل روی عطر برای نخستین بار در ایران

تا به امروز در زمینه عطر و ادکلن و لوازم آرایش و بهداشتی برای افراد کم توان جسمی حرکت مثمر ثمری انجام نشده است، به همین خاطر ما در بسته‌بندی محصول اخیرمان تحت عنوان آکوادی، در راستای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و برای احترام به افراد نابینا از خط بریل استفاده کردیم و نخستین شرکت ایرانی هستیم که در این زمینه اقدام به چاپ خط بریل در بسته‌بندی محصولاتمان و همچنین در کاتالوگ آن کرده‌ایم.

۲- عطرسازی در ایران به صورت سنتی سابقه دیرینه دارد، اما در دوران معاصر همزمان با صنعتی شدن این فرایند ایران به عنوانیک تولیدکننده در این بازار حضور ندارد دلیل این مساله چیست؟ آیا این صنعت ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد؟

امیدان تجارت اروند چشم‌انداز زیبایی را با بازگشت به اصالت و خاص بودن متصور است که بر فرهنگ ایرانی تاکید به‌سزایی دارد. از زمان تحریم‌ها و پس از منع واردات عطر و ادکلن به کشورمان و در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی تمام توان و انرژی خود را برای تولید هر چه بهتر محصولات با کیفیت بالا به کار برده‌ایم و از تمام ظرفیت داخلی برای ارائه بهترین محصولات خود کمک گرفته‌ایم.

تلاش کردیم، محصولاتی تولید کنیم که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشد و مصرف‌کننده ایرانی با میل و رغبت آن را خریداری کند.

از گذشته تاکنون ایرانیان یکی از برجسته‌ترین بازارهای مصرف‌کننده عطر و ادکلن بوده‌اند و کشورهای زیادی بازار ایران را برای واردات عطر مورد هدف خود قرار داده بودند و شاید در تمام این سال‌ها به همین دلیل به گونه‌ای در زمینه تولیدات داخلی نادیده گرفته شد؛ اما ما با شناسایی ظرفیت‌های موجود در بازار داخلی و خارجی و با بومی‌سازی عطر و ادکلن در داخل کشورمان و با توجه به پتانسیل تولید، گام‌های موثر و جدی برداشته‌ایم. ذات تمام ارتباطات تجاری ما روح، عزم و اراده‌ای است که از اهداف، اصول و ارزش‌های ما نشات گرفته است.

۳- تولید عطری که بتواند سهم بازار کسب کند، نیازمند دانش و تخصص است، شما تا چه میزان  و چگونه در این زمینه توانمندی کسب کرده‌اید؟

برخلاف ظواهر امر، تولید عطر نیازمند دانش و تجربه بالایی است. امروزه یکی از بزرگترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تولید در دنیا در زمینه عطر و ادکلن است و رشته‌های مرتبط با تولید اسانس و عطر امروزه در دانشگاه‌های معتبر تدریس می‌شوند. ما با کسب دانش و تجربه در طی ۱۵ سال توانسته‌ایم یکی از مطرح‌ترین سازندگان عطر در کشور باشیم و با کمک نیروهای مجرب مجموعه‌های مهم در عرصه بین‌الملل سعی بر این داریم تا بهترین محصول خود را ارائه دهیم و راه را برای آیندگان در این زمینه هموار کنیم.

شرکت ما پیشگام نوآوری و تازگی در حیطه عطر خواهد بود و به مشتریان خود کمک می‌کند تا همواره خاص بودن را تجربه کنند. مجموعه ما به آن‌ها این امکان را می‌دهد که محدودیت‌های مرزی را محدود کنند. ما با تلفیق سنت و مدرنیته و با الهام از افسانه‌های شرقی و اعتبار گرفتن از فرهنگ و تاریخ غنی ایران باستان عطرهای خود را در یک بستر منسجم جهانی ارائه می‌دهیم. به‌عنوان یک شرکت تولید‌کننده داخلی می‌خواهیم، عطرهایی با ماندگاری بی‌انتها و خاطره‌ای به بلندای فرهنگ تاریخیمان ارائه دهیم.

۴- قیمت‌گذاری محصولات شما کدام قسمت از بازارهای صادراتی را هدف قرار داده است؟ و در کدام کشورها موفق به کسب بازار شده‌اید؟

ما محصولات خود را به گونه‌ای قیمت‌گذاری کرده‌ایم که علاوه‌بر اینکه قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد، بتواند بیانگر این مطلب باشد که ما در تولید محصولاتمان از ابتدا تا انتها از با کیفیت‌ترین مواد و متریال استفاده می‌کنیم تا به عنوان یک تولیدکننده ایرانی هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت توانایی رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشیم. کشورهایی که هم دارای تنوع در بازار عطر هستند و هم در تقاضا حرف‌هایی برای گفتن دارند و به دنبال تجربه کردن محصولات جدید در دنیا هستند، انتخابی هوشمند برای سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات هستند.

خصوصا اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس توانسته‌ایم، جایگاه مطلوبی را به دست بیاوریم.گام‌های ما در صادرات بایستی بسیار دقیق، سنجیده و با حداقل ریسک صورت بگیرد؛ چراکه از اهداف مهم ما ورود ارز به کشور و کمک به ساختارهای بنیادی اقتصادی کشورمان است. از دغدغه‌های اصلی مجموعه‌هایی همانند مجموعه امیدان تجارت که در زمینه کارآفرینی و اشتغال‌زایی فعالیت دارند خارج نشدن ارز از کشور و رونق و توسعه هر چه بیشتر اقتصاد داخلی است.

۵- برای عرضه محصول در بازارهای هدف چه روش تبلیغی را دنبال می‌کنید؟

سیاست پایه‌ای ما در تبلیغات این است که هر کدام از مشتریان ما  در سراسر جهان در تبلیغ و محافظت از برندهای تولیدی ما نقش دارند. این در خصوص فروشندگان و شرکایی که با آن‌ها درگیر بازاریابی هستیم هم صادق است. هسته اصلی برند ما مشخص می‌کند که ما چه کسی هستیم. مسئولیت هر کدام از ما فعالیت در راستای مدیریت برندهای تولیدمان است. ما کاملا به این موضوع واقف هستیم که یک برند زمانی برنده خواهد بود که بتواند، روابط قوی‌تر با ذی‌نفع‌های خود برقرار کند.

با طیف گسترده‌ای از مشتریان، شرکا، سرمایه‌گذاران و همه کارمندان در نهایت باعث می‌شود که امیدان تجارت اروند از سایر رقبا متفاوت شود. یکی از بازارهای هدف ما در تبلیغات مکان‌هایی بود که مصرف‌کنندگان بین‌المللی در آن رفت و آمد دارند و ما می‌توانستیم محصولات خود را به عنوان مثال در پروازهای بین‌المللی، در فرودگاه‌ها و با استفاده از از روش‌های به روز دنیا به مشتریانمان معرفی کنیم؛ اما پس از اوضاع پیش‌آمده ناشی از کرونا و کاهش ترافیک پروازها ما به ناچار در سیاست‌های تبلیغاتی خود تجدید نظر کردیم.

اکنون با گذشتن از رکود اخیر مجددا با برنامه‌های جدید تبلیغاتی به عرصه بازخواهیم گشت. امروزه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال یکی از اصلی‌ترین روش‌های مناسب، سریع و قابل دسترس برای همه است و ما هم در همین راستا قدم بر می‌داریم.

۶- انتظار شما از دولت سیزدهم برای حمایت از صادرات چیست؟

رکن اصلی موفقیت و عملکرد این شرکت در طولانی‌مدت این است که از آغاز فعالیت تاکنون پیام خاص بودن برندمان را همراه خود جلو برده‌ایم، همان‌گونه که در سال‌های اخیر سیاست‌های اقتصادی کشور در راستای حمایت از تولید داخلی بوده است، اگر در خصوص صادرات محصولات  نیز دولت سیاست‌های مدون و حمایتگری را در پیش بگیرد مسلما به رشد و توسعه اقتصادی کشور و ورود ارز به داخل کشور کمک می‌شود.

اگر دولت سیزدهم بتواند ثبات نسبی در بازار داخلی ایجاد کند، بسترهای مناسب‌تر و با امنیت بیشتری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی فراهم می‌شود.

سخن پایانی:

در پایان مدیرعامل مجموعه امیدان تجارت اروند اظهار کرد: صدای ما مبتنی بر صراحت است. در خصوص دستاوردهایمان، محصولات آینده مان و مشارکت هایمان در زمینه آرایشی و بهداشتی صراحت و صداقت ما با مشتریانمان حرف اول را می زند.

نوآوری، خلاقیت و پیشگام بودن به مشتریان ما این اجازه را می دهد که فراتر از حال حاضر فکر کنند و انتظاراتی فراتر از زمان حال از ما داشته باشند. صدای ما ساختن فردایی متفاوت تر برای خاص بودن شماست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا