کد خبر: 14070048819
بورس

مجوز افزایش سرمایه ۴ شرکت بورسی صادر شد/ خبری خوب برای سهامدارن کگل

صبح امروز چهار شرکت واسپاری ملت (ولملت)، سیمان سفید نی‌ریز (سنیر)، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران (ختراک) و نوش مازندران (غنوش) مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه خود را ارائه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در چند روز گذشته اطلاعیه‌های مختلفی در مورد افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در کدال منتشر شده است. از پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه گرفته تا آگهی ثبت افزایش سرمایه. بر این اساس صبح امروز چهار شرکت مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه را به سازمان بورس ارائه کردند. همچنین از ابتدای هفته جاری سه شرکت بورسی آگهی ثبت افزایش سرمایه خود را در کدال بارگذاری کرده‌اند.

صدور مجوز افزایش سرمایه

صبح امروز چهار شرکت واسپاری ملت (ولملت)، سیمان سفید نی‌ریز (سنیر)، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران (ختراک) و نوش مازندران (غنوش) مدارک و مستندات درخواست افزایش سرمایه خود را ارائه دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، مجوز افزایش سرمایه ۸۷٫۵ درصدی ولملت، ۱۸۵ درصدی غنوش، ۱۰۰ درصدی ختراک و ۱۳۰ درصدی سنیر از سوی سازمان بورس صادر شد. این شرکت‌ها حداکثر تا ۶۰ روز فرصت دارند که پذیره‌نویسی را انجام دهند. در غیر اینصورت مجوز ابطال خواهد شد.

ثبت افزایش سرمایه

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، مجوز افزایش سرمایه ۱۴۵ درصدی همراه در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. شرکت ارتباطات سیار ایران که با نماد همراه حالا با سرمایه چهار هزار و ۷۲۰ میلیارد تومانی در بورس فعال است.

دیگر شرکتی که در این هفته مجوز افزایش سرمایه خود را به ثبت رساند، شرکت بورس انرژی ایران بود. افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی انرژی، سرمایه این شرکت را به ۱۸۰ میلیارد تومان خواهد رساند. این افزایش سرمایه از محل سود انباشه و اندوخته نقدی بوده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر هم در اطلاعیه‌ای خبر از ثبت افزایش سرمایه خود در مرجع ثبت شرکت‌ها داد. کگل با این افزایش سرمایه ۳۴ درصدی، سرمایه خود را به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا