کد خبر: 23110069300
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

«محدودیتی در دسترسی سهامداران خارجی به سایت Tsetmc نیست»

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، سهامداران خارجی برای دسترسی به آمار معاملات از طریق سایت tsetmc.com  اقدام کنند

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، سایت Tsetmc.ir به معامله‌گران داخلی اختصاص دارد.

روح‌الله دهقان درباره اخباری مبنی بر دسترسی نداشتن معامله‌گران خارج از کشور به سایت Tsetmc.ir، به پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) گفت: اصولاً مشاهده یا مشاهده نکردن سایت Tsetmc.ir مانع از انجام معاملات سهامداران نمی‌شود، زیرا علاوه بر این وب سایت، داده‌های معاملاتی از طریق شرکت‌های کارگزاری نیز در دسترس سهامداران قرار می‌گیرد.

او افزود: سایت Tsetmc.ir به معامله‌گران داخلی اختصاص دارد، سهامداران خارجی برای مشاهده آمار معاملات از طریق سایت tsetmc.com اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بیان کرد: در زمان انجام معاملات دسترسی تمام اشخاص به سایت Tsetmc.com امکان‌پذیر است.

دهقان گفت: تنها در زمان خاص آن هم بنا بر دستورالعمل نهادهای بالادستی ممکن است دسترسی آدرس‌های اینترنتی خارجی به سایت Tsetmc.com در ساعات پس از معاملات محدود شود، اما چنین مسئله‌ای خللی در روند معاملات آن‌ها به وجود نخواهد آورد .

او تاکیدکرد: به علت آنکه تمامی معاملات از طریق شرکت‌های‌کارگزاری و سامانه‌های این شرکت‌ها صورت می پذیرد، لذا ادعای ایجاد مشکل در سرمایه‌گذاری خارجی به واسطه محدودیت مشاهده سایت tsetmc.com اندکی به دور از واقعیت به‌نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در پایان بیان کرد: اکنون نیز سهامداران خارجی می توانند از سایت Tsetmc.com برای مشاهده اطلاعات نمادها در ساعت‌های معاملاتی (۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰) استفاده کنند اما به دلیل وضع خاص طی روزهای اخیر در سایر ساعات برخی محدودیت‌ها اعمال شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا