کد خبر: 19040036951
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیروزنامه

محدودیت‌های کرونایی تقاضای خرید در بازار طلا را کاهش داد

با تعطیلی بازار و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در تهران و اعمال محدودیت‌های کرونایی، تقاضا برای خرید طلا در هفته جاری کاهش یافت.

به گزارش بازار، در هفته گذشته قیمت جهانی طلا نیز صعودی شد و نسبت به دو هفته گذشته بیش از ۲۳ دلار در هر اونس افزایش یافت و در پایان هفته گذشته به ۱۸۱۰دلار در هر اونس رسید.

محمد کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران در تحلیل وضع بازار طلا گفت: در هفته گذشته با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار تهران بسیار کاهش یافت و تقریبا می‌توان گفت که در بازار تقاضایی وجود نداشت.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: بر خلاف افزایش قیمت اونس جهانی قیمت ارز نسبت به دو هفته گذشته در بازار هفته گذشته حدود ۲۵۰ تومان کاهش داشت و تقریبا کاهش ۲۵۰تومانی قیمت ارز و افزایش ۲۳دلاری قیمت اونس جهانی یکدیگر را در بازار را پوشش داد.

او افزود: با توجه به وضع کرونایی و محدودیت‌های مورد نظر آن، بازار در هفته گذشته تعطیل شد و با وجود صعودی بودن قیمت طلا در بازارهای جهانی و کاهش قیمت ارز و طلا در ایران همزمان با کاهش تقاضا، حباب سکه نیز در بازار حدود ۴۰هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای با بیان اینکه حباب سکه اکنون به حدود ۲۸۰هزار تومان رسیده است، ادامه داد: در طول هفته گذشته سکه طرح قدیم با ۱۵۰هزار تومان کاهش به ۱۰میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران یادآورشد: سکه طرح جدید با ۱۰۰هزار تومان کاهش قیمت به ۱۰میلیون و ۷۲۰هزار تومان رسید و نیم سکه نیز با ۱۰۰هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۶۵۰هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای با بیان اینکه با ۱۰۰هزار تومان کاهش قیمت ربع سکه به ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید گفت: در پایان هفته گذشته سکه یک‌گرمی نیز با ۵۰هزار تومان کاهش به ۲میلیون و ۲۵۰هزار تومان در بازار قیمت خورد و قیمت یک مثقال طلا با ۴۰هزار تومان کاهش به ۴میلیون و ۵۹۸هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای درباره پیش‌بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی افزود: به نظر می‌رسد که در سطح بین‌المللی اتفاق خاصی در حوزه سیاسی و اقتصادی نیافتد لذا قیمت اونس جهانی نیز ممکن است تا حد ۱۰دلار بالا و پایین بشود.

عرضه طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

با توجه به افت‌های اخیر فلز زرد درمی‌یابیم که جبهه دلار آمریکایی اثر بیشتری بر سرمایه‌گذاران گذاشته و موجب شد تا عرضه طلا در بازارهای جهانی افزایش یابد. در همین راستا شان لوسک، مدیر همکاری والش، گفت: این یک قدم رو به جلو و دو قدم به عقب بوده است، طلا نتوانست هزار و ۸۰۰دلار را نگه‌ دارد و به پایین‌ترین سطح از اواسط آوریل یعنی حدود هزار و ۷۶۰دلار رسید.

تحلیلگران فنی نیز بر این باورند که طلا در کوتاه‌مدت در صورت گذشتن از ناحیه مقاومتی هزار و ۷۸۹دلاری و تثبیت در بالای آن می‌تواند تا هزار و ۸۴۵ دلار در هر اونس نیز پیش برود.

درصورت ناتوانی طلا از گذشتن از این مقاومت، حرکت طلا به سمت حمایت هزار و ۷۴۱ دلاری خواهد بود که می‌تواند در ادامه به قیمت‌های هزار و ۶۴۰ دلاری نیز برسد.

به ‌نظر تحلیلگران فلز زرد در میان‌مدت قیمت ثابتی خواهد داشت

به ‌نظر تحلیلگران فلز زرد در میان‌مدت شاهد نوساناتی خواهد بود که در نهایت روندی تقریبا ثابت را به ‌همراه خواهد داشت اما آینده بلندمدت طلا با تسلط گاوها بر بازار، امیدوارکننده است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازارهای مالی درموسسه بلولاین فیوچرز معتقد است: بعید است این آمارها فدرال رزرو را نسبت به انقباضی کردن سیاسی پولی‌اش متقاعد کند.

او افزود، عامل دیگر تقویت قیمت طلا این بود که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند بازار کار آمریکا فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا