کد خبر: 300601102427
اخبار شرکت ها

محصولات ایران‌خودرو پاسخ‌گوی نیاز بازار تاتارستان

رییس جمهور تاتارستان، با بیان این‌که در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع شده است، تامین خودروی سواری با قیمت رقابتی از موضوعات مهم و حساس است، گفت: محصولات ایران خودرو می‌تواند پاسخ‌گوی نیازمندی ما در بازار خودرو باشد.

ایکوپرس- رستم مینیخانوف، در حاشیه بازدید از خطوط تولید ایران خودرو با اشاره به وجود زمینه‌های مشترک همکاری با ایران که می‌تواند مورد مذاکره قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد مذاکره با گروه صنعتی ایران خودرو، حضور این خودروساز در بازارهای روسیه است.

وی با اشاره به قطع همکاری بسیاری از شرکای اروپایی و ژاپنی با روسیه و توقف فعالیت آن‌ها در این کشور، اظهار کرد: برای رفع نیازمندی‌های خود به ویژه در زمینه تامین قطعات خودرو، به دنبال یافتن شرکای جدید هستیم و ایران می‌تواند یکی از این شرکا باشد و با توجه به تبادل نظر صورت گرفته، مقرر شد کارگروهی نسبت به بررسی تخصصی زمینه‌های همکاری اقدام کند.

برنامه تولید محصولات ایران خودرو در جمهوری تاتارستان

در ادامه کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که بیش از یک سال است که زمینه حضور مجدد ایران خودرو در خاک روسیه مورد مطالعات گسترده قرار گرفته، گفت: تاکنون در دو نمایشگاه بین‌المللی خودروی این کشور حضور یافته و با شناسایی شرکای تجاری احتمالی، مذاکرات متعددی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که خوش‌بختانه در حال حاضر تصویر شفافی از چگونگی حضور در روسیه داریم، خاطرنشان کرد: امکانات محصولاتی که قابلیت عرضه در بازار روسیه را دارند براساس نیاز مشتریان روسی و با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی فراهم خواهیم کرد تا حضور موفقی در خاک این کشور داشته باشیم.

پورمجیب افزود: در زمینه خدمات پس از فروش نیز بررسی‌هایی صورت گرفته تا پس از ارایه محصولات، بتوانیم مشتریان روس را در خصوص امکانات خدماتی خود راضی نگه داریم.

وی از مذاکره با رییس جمهور تاتارستان برای تولید محصولات ایران‌خودرو در یکی از سایت‌های تولیدی این کشور خبر داد و گفت: برای ادامه روند مذاکرات و همکاری در این زمینه، وزیر صنعت این کشور از سوی رییس جمهور تاتارستان معرفی شده تا در صورت امکان این موضوع را به ثمر برسانیم.

وی با اشاره به صادرات قطعه به جمهوری تاتارستان، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهمی که می‌تواند در روابط ایران و تاتارستان و حتی روسیه مورد توجه قرار گیرد، این است که ما از زنجیره تامینی برخورداریم که چهل سال به تحریم ها خو کرده و می‌تواند قطعات را در تیراژهای بالا و با حفظ کیفیت تولید کند و این مزیتی است که می‌توانیم با عرضه آن قطعات و سیستم‌های مختلفی که مورد نیاز این کشور باشد را تامین کنیم.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این‌که صادرات خودرو اقتصادی به تاتارستان، بستگی به مذاکرات تجاری و نهایی شدن آن دارد، یادآور شد: محصولاتی که گروه صنعتی ایران خودرو تولید می کند در رده اقتصادی قرار داشته و طبیعتا قابلیت عرضه برای آن بازار را دارد.

گفتنی است، در جریان حضور رییس جمهور تاتارستان، وزیر صنایع این کشور و نماینده دائم اقتصادی روسیه در ایران و هیات همراه در ایران خودرو، از خطوط تولیدی این خودروساز بازدید به عمل آمد و در انتها نیز طی نشستی، زمینه های مشترک همکاری میان ایران خودرو و جمهوری تاتارستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا