کد خبر: 241102151765
اخبار شرکت هااقتصادبانک و بیمه

محمد شیریجیان: هم افزایی و تعامل بیشتر با بانک مرکزی در دستور کار پژوهشکده پولی و بانکی قرار دارد

محمد شیریجیان سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی بر تعامل و هم افزایی بیشتر پژوهشکده با بانک مرکزی تاکید کرد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، دکتر محمد شیریجیان سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی و معاون اقتصادی بانک مرکزی روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در جلسه ای با مدیران پژوهشکده پولی و بانکی تعامل دوسویه با بانک مرکزی و استفاده از ظرفیت های پژوهشکده را در سه محور سیاست گذاری پولی، مطالعات راهبردی و امور جاری بانک مرکزی مورد تاکید قرار داد.

دکتر شیریجیان افزود: پژوهشکده همچنین می تواند پژوهش های مورد نیاز بانک مرکزی و شبکه بانکی را تهیه و آماده کند و اثربخشی تصمیمات جدید بانک مرکزی را در خصوص موضوعات مهم پولی، ارزی و اعتباری، رصد و به ارائه راهکارهای علمی بپردازد تا در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های بانک مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت اعضای هیات علمی و پژوهشگران پژوهشکده در کنفرانس های علمی بین المللی، شرکت در دوره های آموزشی و فرصت های مطالعاتی خارج از کشور، تعامل با نهادها و سازمان های پژوهشی بین المللی و امضا و اجرایی کردن تفاهم نامه های مشترک علمی با پژوهشکده های پولی و ارزی سایر کشورها از دیگر محورهای مورد تاکید دکتر شیریجیان در این نشست بود.

سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی همچنین استفاده از نقطه نظرات و دیدگاه های اساتید و صاحب نظران اقتصادی و بانکی خارج از کشور را به عنوان میهمان و سخنران مدعو در همایش های بانکداری خواستار شد.

جذب نخبگان و فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها برای همکاری با پژوهشکده و برطرف کردن موانع و مشکلات استخدامی و رفاهی اعضای هیات علمی، پژوهشگران و کارکنان نیز از دیگر مواردی بود که دکتر شیریجیان در خصوص آنها تاکید کرد.

در ادامه این جلسه دکتر سید مجید مومنی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر مهدی هادیان معاون تحقیقات و پژوهش و همچنین سایر مدیران پژوهشکده پولی و بانکی به ارائه گزارش فعالیت ها و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا