کد خبر: 16040036529
بانک و بیمه

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: اختصاص ۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان کرمانشاه توسط این بانک

دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان خرداد ۱۴۰۰ در مجموع بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن به طرح های به بهره برداری رسیده و در حال احداث استان کرمانشاه اختصاص یافته است که برای ۱۷۰۳نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، مدیرعامل این بانک به همراه علی خورسندیان عضو هیات مدیره و بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات روز سه‌شنبه با شرکت در بیست و ششمین جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه با تاکید بر نیاز برخی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی این استان به سرمایه در گردش و تامین مالی برای توسعه و راه‌اندازی خط تولید افزود: اولویت اصلی بانک صنعت و معدن تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است و این بانک در راستای پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت از تولید و ایجاد شرکت‌های تازه تاسیس و راکد آمادگی دارد.

او با اشاره به نیاز شرکت زمزم کرمانشاه به سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم این شرکت به سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه این بانک در صورت ارسال مدارک ظرف دو تا سه هفته این منابع را برای این شرکت فراهم می‌کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه از راه‌اندازی فاز دوم و سوم شرکت زمزم کرمانشاه نیز استقبال کرد و یادآور شد: هفته آینده با رییس بنیاد مستضعفان و مدیر عامل بانک سینا در خصوص تامین اعتبارات لازم برای راه اندازی فاز دوم و سوم در این شرکت رایزنی می‌کند.

وی در خصوص تامین منابع سرمایه در گردش شرکت ایران‌ خودرو در صحنه نیز گفت: این بانک از همه واحدهای تولیدی حمایت می‌کند به شرطی که این کارخانه نیز بخشی از گردش مالی خود را در بانک صنعت و معدن  متمرکز نماید.

دکتر مهری اضافه کرد: در خصوص منابع مالی شرکت ایران خودرو صحنه و شرکت مهران پارس (تولید و مونتاژ قطعات) با مدیرعامل کارخانه ایران خودرو هفته آینده جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و در صورت انعقاد تفاهم نامه، سرمایه ثابت مورد نیاز آنها با کمک بانک‌های عامل که شرکت ایران خودرو با آنها همکاری می‌کند تامین خواهد شد.

او همچنین به پتانسیل و موقعیت کارخانه ایران خودرو در صحنه بدلیل نزدیکی به بازار عراق و فروش خوب اشاره کرد و خواستار تلاش مدیران شرکت های تولیدی فعال در استان کرمانشاه برای حضور قوی در بازار عراق شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه از برخی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی همچون کاشی کاژه کرمانشاه انتقاد کرد که به رغم درآمد مطلوب و صادرات محصولات به عراق، تسهیلات دریافتی را پس نمی‌دهد.

دکتر مهری یادآور شد: این بانک از سال ۹۲ تاکنون ۱۴ طرح بزرگ به مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال در استان کرمانشاه تامین مالی نموده و همچنین ۲۲۵ طرح کوچک به مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال توسط شعبه این بانک در استان تامین مالی شده است.

دیدار با همکاران شعبه

مدیر عامل بانک صنعت و معدن پس از جلسه تسهیل و رفع موانع تولید در جمع کارکنان شعبه کرمانشاه این بانک حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش های مدیر استانی این بانک و دیگر کارکنان یادآور شد: محور تمامی فعالیت های ما در بانک صنعت و معدن جلب رضایت مشتریان و تأمین خواسته های آنان است.

وی ضمن تاکید بر اصل مشتری مداری خواهان تلاش مضاعف همکاران در خصوص تجهیز منابع و بهبود شاخصهای عملکردی شعب بوده است .

بازدید از سه طرح صنعتی در استان کرمانشاه و دیدار با تولیدکنندگان و کارآفرینان

دکتر مهری در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از شرکت زمزم کرمانشاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند توسعه و پیشرفت و همچنین مشکلات و موانع این واحد تولیدی، صنعتی که با تسهیلات بانک صنعت و معدن راه اندازی شده است قرار گرفت.

شرکت زمزم کرمانشاه که با سرمایه گذاری ۷۹۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۶۴ نفر در بهمن ماه سال ۹۹ فاز اول آن به بهره برداری رسید. گفتنی است ظرفیت این واحد صنعتی، تولید ۷۶۰ میلیون قوطی ۳۳۰ و ۲۵۰ سی سی آلومینیومی در سال است .

کارخانه قوطی سازی زمزم که رسما کار احداث آن از سال ۹۲ در مساحت ۲۲ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون یورو آغاز شده، قرار است که ایران را نسبت به واردات قوطی های آلومینیومی بی نیاز کند.

سپس مدیرعامل بانک صنعت و معدن از شرکت ماشین کشت زاگرس شهرستان سنقر، که تولید  ۴۴۸ دستگاه بذر کار، ۵۶۰ دستگاه کود کار و ۷۰۰ دستگاه خاکورز در سال برای آن برآورد شده و در سال ۱۴۰۱ به بهره داری می رسد، بازدید نمود. برای این شرکت که با سرمایه گذاری ۱۰۸ هزار و ۸۸۷ میلیون ریالی، بالغ بر ۵۶ نفر اشتغال مستقیم پیش بینی شده است.

در پایان حسین مهری از شرکت فرآوری محصولات کشاورزی ایلیا ذرت سبز نیز بازدید نمود. این شرکت با ظرفیت تولید ۳۶ هزار و ۷۴۱ تن بلغور ذرت، ۲۳ هزار و ۳۲۸ تن آرد ذرت،  یکهزار و ۱۶۶ تن فلکس پولکی، سه هزار و ۱۱۰ تن سریال صبحانه، سه هزار ۳۰۴ تن روغن ذرت، پنج هزار و ۷۱۵ تن روغن کنجد، ۱۵ هزار تن خوراک دام در سال را دارد که با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر ،  از محل صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک صنعت و معدن مبلغ  ۹ میلیون ۳۹۴ هزار و ۸۹۰ یورو تسهیلات دریافت کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا