کد خبر: 120602137075
اقتصادبازارتولید و بازرگانی

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی مطرح کرد؛ تولید ماهانه ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن مرغ در کشور

ابراهیمی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که ماهانه ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که با این وجود نیازی به واردات نداریم.

علی ابراهیمی گفت: ظرفیت صنعت طیور گوشتی تولید سالانه ۳ تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور است که با احتساب مصرف داخل نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه پتانسیل صادرات در کشور وجود دارد.

به گفته او، گرچه مرجع رسمی در خصوص سرانه مصرف نداریم، اما با احتساب تولید و مصرف، برآورد تقریبی حاکی از آن است که ماهانه ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، نه تنها نیازی به واردات مرغ نداریم، بلکه پتانسیل صادرات و ارزآوری با تامین به موقع نهاده‌های دامی و حمایت از صنعت طیور وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده در استان‌ها را ۴۸ تا ۵۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: پروسه بعد از مرغ زنده تا عرضه انجمن کشتارگاهی را اتحادیه مربوطه باید نظارت کند تا نوسانی در بازار رخ ندهد.

او گفت: با نوسان قیمت گوشت قرمز، مردم به خرید و جایگزینی مرغ در سبد خانوار به عنوان پروتئین ارزان قیمت روی آوردند که این موضوع در سرانه مصرف بی تاثیر نیست، هر چند آمار رسمی در این خصوص وجود ندارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا