کد خبر: 28030032927
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

مدیرعامل بانک مسکن: ۷۶ هزار میلیارد ریال سهم آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شده است

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۶هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شده است، گفت که تاکنون نزدیک به ۲۰هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه‌ها اختصاص یافته است.

محمود شایان در گفت‌وگو با هیبنا، با یادآوری افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات ساخت مسکن به روش‌های معمول ۲۰۰میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است که امسال سقف تسهیلات مسکن برای سازندگانی که از فناوری‌های نوین در فرایند ساخت استفاده کنند بیش از دو برابر و به ۴۵۰میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

او درباره میزان عقب‌ماندگی عرضه از تقاضای مسکن طی سال‌های گذشته گفت: در حالی که سالانه باید حداقل یک‌ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و تولید می‌شد اما طی سال‌های گذشته این میزان به کمتر از ۴۰۰هزار واحد رسیده است.

شایان همچنین درباره مشارکت بانک در تامین ملی پروژه‌های سراسری گفت: در این حوزه بانک مسکن در قالب برنامه اقدام ملی مسکن نسبت به تامین مالی تعدادی از واحدهای مسکونی اقدام کرده است.

او گفت: در این زمینه متقاضیان برای اینکه بتوانند از ابتدا در پروژه مشارکت داشته باشند ۴۰میلیون تومان سهم‌الشرکه خود را واریز کردند که تاکنون بیش از ۷۶هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان از سوی۱۸۰،۶۴۳نفر واریز شده است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از منابعی که از سوی متقاضیان برای ساخت مسکن ملی واریز شده، تاکنون نزدیک به ۲۰هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه‌ها اختصاص یافته است.

ضمن اینکه حدود ۱،۱۱۴میلیارد ریال از منابع مالی بانک تزریق شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا