کد خبر: 18070049133
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

مدیرعامل بانک کشاورزی:۴۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی پرداخت شد

به گفته مدیرعامل بانک کشاورزی، در نیمه نخست امسال این بانک ۴۵۰هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

روح‌الله خدارحمی، روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح سورتینگ و بسته‌بندی خرما در شهرستان تنگستان استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دراین مدت با تجهیز منابع خوبی که در سطح شبکه بانک انجام شد، حمایت مالی وسیع‌تری نسبت به سال گذشته از بخش کشاورزی صورت گرفت.

او تاکید کرد: بانک کشاورزی موفق شد تا حدود زیادی افرایش قیمت‌ها و هزینه‌هایی که دربخش کشاورزی اتفاق افتاده را جبران کرده و حمایت وسیع‌تری از کشاورزان و فعالان دراین بخش به مانند سال گذشته انجام دهد.

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره وضع وصول معوقات نیز در ابتدا پرداخت‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها و فعالیت‌ها بیشتر با مخاطرات طبیعی مانند خشکسالی، سرمازدگی و امثال این موارد روبرو است و همین موارد سبب می‌شود تا نرخ معوقات یا تسهیلات غیرجاری در بانک کشاورزی بالاتر باشد، البته با تلاشی که صورت گرفت و رفتار خوب کشاورزان کشور این نرخ به زیر ۱۰درصد رسانده شد و این موفقیت به دست آمد که در حوزه ریالی نرخ تسهیلات غیرجاری به حدود هشت درصد کاهش یابد به این ترتیب بیشتر کشاورزان کشور به موقع قسط‌های تسهیلات خود را بازپرداخت خواهند کرد.

خدارحمی یادآور شد: مصوباتی برای امهال تسهیلات کشاورزان وجود دارد که در شعب بخوبی اجرا می‌شود و اکنون نیز بند«خ» ماده ۳۳قانون برنامه ششم در حال اجرا است که براساس آن اصل بدهی کشاورزانی که خسارات طبیعی به آنها وارد شده با بخشودگی سود و کارمزد به مدت سه سال تمدید خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا