کد خبر: 25040037754
اخبار شرکت ها

مدیرعامل بیمه ایران معین: مهم‌ترین مشوق‏ مناطق آزاد از شرکت‌های بیمه سلب شد

با تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مناطق آزاد از شمول یکی از مهم‌ترین این امتیازات که معافیت این مناطق از مالیات ارزش ‌افزوده بود، خارج شدند و در واقع یکی از مهم‌ترین مشوق‌های مناطق آزاد سلب شد.

با تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مناطق آزاد از شمول یکی از مهم‌ترین این امتیازات که معافیت این مناطق از مالیات ارزش ‌افزوده بود، خارج شدند و در واقع یکی از مهم‌ترین مشوق‌های مناطق آزاد سلب شد.

مدیرعامل بیمه ایران معین ضمن بیان این مطلب، دراین‌باره تاثیر تصویب مالیات ارزش‌افزوده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر عملکرد شرکت‌های تخصصی بیمه‌ای گفت: معافیت مالیاتی و تاثیرش بر بیمه از دو جنبه قابل ‌بررسی است. اول اینکه شرکت‌های بیمه چه تاثیری از معافیت‌ها می‌گیرند و دوم اینکه چه اتفاقی برای بیمه‌گذاران می‌افتد؟

داریوش محمدی افزود: واقعیت این است که برای شرکت‌های بیمه‌ای فعال در مناطق آزاد معافیت‌ها مزیت رقابتی محسوب می‌شد. این مزیت رقابتی، ابزاری در اختیار شرکت‌های بیمه تخصصی این مناطق بود که با تعهدات یکسان مبلغ کمتری از حق بیمه را به بیمه‌گذار اعلام می‌کردند و امروز این امتیاز از دست ‌رفته است.

وی با بیان اینکه در عین‌ حال برای بیمه‌گذار معافیت ۹درصدی نیز عدد قابل ‌توجهی بود اظهار کرد: به ‌عنوان‌ مثال اگر سال گذشته صد واحد پولی برای بیمه‌نامه‌ای که تغییر نرخ هم نداشته لحاظ می‌شد امسال باید آن ۹ واحد را بیمه‌گذار علاوه بر مبلغ پرداختی سال قبل پرداخت کند.

محمدی خاطرنشان کرد: برای فعال اقتصادی که براساس معافیت، برای تولید یا تجارت خود برنامه‌ریزی کرده این عدد معنی‌دار است و اگر در برنامه‌ریزی کسب‌وکار خود رقم مالیات را لحاظ نکرده باشد، طبیعتا آزاردهنده است. این موضوع ممکن است باعث شود برخی بیمه‌گذاران در سبد اقتصادی خود، بیمه را به اولویت‌های پایین‌تر منتقل کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ایجادشده، شرکت بیمه ایران معین در خصوص حمایت از مشتریان و بیمه‌گذاران خود اقدامات مهمی انجام داده است، یادآور شد: اجرای طرح «مهر ایران معین» برای نخستین بار در سطح مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همکاری یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه کشور در همین راستا عملیاتی شده که ضمن همراهی با مردم و‌ مساعدت به بیمه‌گذاران در دوران سخت اقتصادی متاثر از شیوع ویروس کرونا، به معیشت نمایندگان فعال شرکت در این طرح نیز کمک شایانی کرده است.

مدیرعامل بیمه ایران معین تصریح کرد: در این طرح مبلغ یکصد میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود و کارمزد در اقساط ۱۲ ماهه در نظر گرفته‌ شده است. این تسهیلات حتی نیاز به ضامن ندارد، عملیات اداری اخذ تسهیلات بدون مراجعه به شعب بانک و صرفا در محل شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران معین انجام می‌شود. به گفته وی، بیمه‌نامه‌های صادره در این طرح شامل بیمه‌های اتومبیل (بدنه و ثالث)، آتش‌سوزی، حوادث و… است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا