کد خبر: 29109912572
دسته‌بندی نشده

مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد؛ پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت شناور‌ها

راستاد گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت انواع شناور‌ها به سازندگان پرداخت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است، گفت: ناوگان تحت پرچم و مالکیت شرکت‌های ایرانی از نظر نوع و کاربری متنوع هستند.

او ادامه داد: ناوگان تحت پرچم هم از نظر سایز و هم از نظر تعداد متنوع هستند و ما تعداد قابل توجهی ناوگان داریم که در بخش منطقه‌ای قرار دارند که عمدتا در خلیج فارس و دریای عمان تردد می‌کنند.

مطالب پیشنهادی

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه این ناوگان برای صادرات و کاپوتاژ که از طریق آن جابه جایی کالا بین بنادر و جزایر داخلی استفاده می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۶ هزار فروند شناور ثبت شده و ۴ هزار فروند فعال هستند که کشتی‌های اقیانوس پیما ۳۰۰ فروند است که انواع شناور‌های اقیانوس پیما تحت مالکیت پرچم جمهوری اسلامی ایران است که در آب‌های بین المللی و یا به صورت اقیانوس پیما تردد می‌کنند.

راستاد اظهار کرد: این ناوگان از نظر تناژ بالاترین سهم را دارد و در مجموع از نظر ظرفیت ناوگان تحت مالکیت شرکت‌های ایرانی جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان ۲۰ کشور اول دنیا مطرح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره پرداخت تسهیلات به شناور‌های دریایی هم گفت: ما تسهیلات را به خریداران شناور‌های مسافری پرداخت می‌کنیم.

او افزود: مکانیزم کار به گونه‌ای است که از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریا نوردی این تسهیلات پرداخت می‌شود و متقاضیانی که شناور‌ها را بخواهند در چارچوب نیاز‌های کشور ارزیابی می‌شود و به تصویب کمیته می‌رسد.

راستاد اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات به شناور‌ها این طرح‌ها مطرح و به کمیته بررسی ارسال شده و بانک‌های عامل در این زمینه همکاری می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات این شناور‌ها به سازندگان پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات به نفع خریداران است، اما تسهیلات به حساب سازندگان واریز می‌شود تا این مبالغ در مسیر ساخت شناور‌ها صرف شود.

او با تاکید براینکه عمدتا با توجه به محدودیت در منابع ناوگان منطقه‌ای ناوگان گردشگری و مسافری دریایی در اولویت برای پرداخت این تسهیلات هستند، افزود: در مجموع ۲۷۲ قرارداد انواع شناور‌ها منعقد شده که ۲۲۳ فروند به بهره برداری رسیده و ۴۹ فروند هم در حال ساخت است.

راستاد تاکید کرد: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت انواع شناور‌ها پرداخت شده و به تناسب نوع قرارداد بخشی از سود تسهیلات به صورت یارانه‌ای توسط سازمان بنادر و دریا نوردی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: بازپرداخت بعد از دوره ساخت انجام و اقساط آن‌ها هم به صورت مساوی پرداخت می‌شود و بخشی از سود تسهیلات هم از طریق سازمان بنادر و دریانوردی پرداخت می‌شود و اولویت آن‌ها هم برای شناور‌های مسافری و گردشگری است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا