کد خبر: 170802142753
اخبار شرکت هابانک و بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: پرداختی به پزشکان در مناطق محروم کشور افزایش یافت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با اعمال تغییراتی در شاخص‌ها و اصلاح ضریب‌ها از ابتدای امسال میزان پرداختی به پزشکان خدمات سطح یک در مناطق روستایی و دور دست افزایش یافته تا با این روش بتوان به ماندگاری آنها کمک کرد.

 به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب حوزه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: طبق تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشوقی در نظر گرفته شده که ماندگاری پزشکان برای مناطق محروم و مرزی بیشتر شود لذا امسال دریافتی آنها افزایش یافته است.

وی گفت: این تفاهم نامه از ابتدای امسال عملیاتی شده و مابه التفاوت مبالغی که تاکنون پرداخت شده هم تخصیص خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، هدف از سفر به خراسان جنوبی را بررسی وضعیت بیمه‌ای و سلامت مردم در بخش‌های خصوصی و دولتی و نقش صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر در استان عنوان کرد و افزود: بخش‌های دولتی با توجه به ظرفیت زیادی که دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرده، خدمات خوبی به مردم ارایه می‌دهند.

دکتر ناصحی با بیان اینکه بیمه‌ها هم در تامین منابع تعهداتی دارند که باید پرداختی به موقع باشد گفت: تا پایان تیرماه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و بخش‌های درمانی استان پرداخت شده و برای ماه‌های مرداد و شهریور منتظر اسناد پزشکی بیمارستان‌های دولتی بودیم که امروز مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص دادیم لذا تا نیمه نخست امسال تسویه کامل می‌شود.

ناصحی اضافه کرد: در خصوص داروخانه‌ها هم پرداخت خوبی صورت گرفته اما وقفه ایجاد شده به دلیل تاخیر بیمه سلامت نبوده است، بلکه تصمیم کشوری در مورد هدفمندی یارانه‌ها است اما در حال حاضر ویژه داروخانه‌های خراسان جنوبی تا مهرماه مطالبات پرداخت می‌شود.

وی درباره پرداخت هزینه‌ها از سوی صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر گفت: تاکنون مبالغی به صورت علی الحساب پرداخت شده و برای داروهایی که در سامانه نیست باید بسته‌های خدمتی توسط معاونت غذا و دارو ابلاغ شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برای ۵۱ گروه از بیماری ها بسته خدمتی تعریف شده داریم اما در مورد برخی داروهای جدید که وارداتی هستند باید بررسی‌های لازم صورت گیرد در عین حال با ارایه صورتحساب بیماران به کمیته استانی بیمه سلامت مبالغ قابل پرداخت است و اگر کد دارو وارد سامانه شود نیاز به مراجعه متعدد و مجزای بیمار نیست.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال مطالبات درمانی در سطح کشور به بخش‌های خصوصی و دولتی پرداخت می‌شود گفت: قصد داریم کمک ویژه‌ای به خراسان جنوبی داشته باشیم تا فشارهای معیشتی کاهش یابد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا