کد خبر: 08119913393
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر: تاخیر بانک مرکزی در تامین ارز مواد اولیه تله نقدینگی ایجاد می کند +فیلم

مدیرعامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی گفت که گاهی دو تا سه ماه طول می‎کشد تا بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای کالای ثبت سفارش شده را تخصیص دهد که این تاخیر ما را در تله نقدینگی گرفتار می‎کند.

شرکت ایران یاسا تایر و رابر ۵۲ فعالیت در زمینه تولید انواع تایر، تیوب موتور و دوچرخه، انواع شیلنگ آب و شیلنگ گاز استاندارد دارد. این شرکت تنها شرکت تولیدکننده در این حوزه است و به عنوان صادرکننده برتر سال ۹۸ معرفی شده است.

ارسلان امت‌علی، مدیرعامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر، در گفت‎وگو با عصراقتصاد با اشاره به دلایل موفقیت این شرکت در حوزه صادرات افزود: «رمز موفقیت ما در زمینه صادرات در درجه اول تلاش و کشف هدف‎های صادراتی و نیز افزایش کیفیت محصولات است به نحوی که در بازارهای مختلف بتوانیم جایگاه خود را پیدا کنیم. محصول شرکت ما به عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و اوکراین کشورهای cis صادر می‎شود.»

مدیرعامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر با تاکید بر مشکلات شرکت برای تامین مواد اولیه گفت: «در زمینه تأمین مواد اولیه مشکلاتی داریم از جمله اینکه دو یا سه ماه پس از ثبت سفارش طول می‎کشد تا بانک مرکزی ارز مورد نیاز ما را تخصیص دهد. به دلیل تاخیر بانک مرکزی مجبوریم مقدار زیادی از مواد اولیه مورد نیازمان را خودمان تأمین کنیم که این امر برای ما نوعی تله نقدینگی ایجاد می‎کند. گاهی اوقات نیز تخصیص ارز صورت نمی‎گیرد. نکته دیگر این است که با توجه به نوسانات ارزی گاهی اوقات دلال‎ها محصولات ما را از بازار جمع می‌کنند و با قیمتی کمتر از کارخانه صادر می‌کنند که به این ترتیب صادرات شرکت دچار مشکل می‌شود. با سازمان توسعه و تجارت مذاکره کرده‎ایم که با توجه به تلاش شرکت ما برای ایجاد این بازارها، اجازه دهند صادرات از سوی شرکت خودمان انجام شود. در این مورد صورت جلسه‎ای هم ارائه شده ولی هنوز اجرایی نشده است.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا