کد خبر: 08119913388
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت توسان تولید سیستم ‎های احیای نوزاد: مشابه دستگاه‎ هایی که ما تولید می‎ کنیم از خارج وارد می‎ کنند +فیلم

«شرکت توسان تولید سیستم‎های احیای نوزاد» با هدف اثبات راه حل های موثر در کاهش هزینه‎ها و بهبود زندگی نوزادان، از طریق نوآوری در زمینه مراقبت های پزشکی، در سال ۱۳۶۲ بنیانگذاری شد. این شرکت پیشگامی در تولید محصولات مخصوص سیستم‎های احیا نوزاد در ایران بوده است.

پروین چهره‎ای مدیرعامل شرکت توسان درباره فعالیت خود در این شرکت می‎گوید: «بنیانگذار این شرکت همسرم مهندس علی رضایی بود که ۴۰ سال زحمت کشید و به دلیل سختی‎هایی که به همسرم وارد شد من ایشان را از دست دادم. به خاطر عشقی که به همسرم داشتم ناچار شدم مدیریت شرکت را برعهده بگیرم. در واقع این شرکت که شامل یک کارخانه و دفتر مرکزی است، خانوادگی اداره می‎شود.»

چهره‎ای دلیل توفیق خود را به عنوان صادرکننده نمونه عشق می‎داند و می‎افزاید: «عشق به خانواده، کشور و هموطنان باعث افتخار ایران می‎شود که ما هم این اصل را پیش گرفته‎ایم و سعی می‎کنیم در این راه بهترین باشیم.»

وی با اشاره به مشکلات پیش روی فعالیت این شرکت بیان می‎کند: «یکی از مشکلات ما این است که دستگاه‎های مشابه دستگاه‎هایی که ما تولید می‎کنیم وارد می‎شود.  ما ارز وارد کشور می‎کنیم در حالیکه برای واردات همان دستگاه‎ها ارز تخصیص داده می‎شود. در سال ۹۷ بانک مرکزی اعلام کرد کسانی که ارز حاصل از صادرات را برگردانند، معاف از مالیات هستند و ما هم معاف بودیم اما به دلیل تاخیر دو ماهه برای رفع تعهد ارزی به جای تشویق، جریمه هم شدیم.

رفع تعهد شدیم اما نمی دانستم که رفع تعهد باید در همه بخش‎ها باشد و این باعث شد که نه تنها از پرداخت مالیات معاف نشویم بلکه جریمه هم شدیم. یکی دیگر از مشکلات ما این اس که متاسفانه به دلیل صنعتی نبودن ایران، تخصص آن را نداریم که قالب دستگاه‎های مورد نیازمان را درست کنیم و ناچاریم به چین سفارش دهیم که هزینه گزافی برای ما دارد.

از سوی دیگر در ایران مواد اولیه را هم به سختی تامین می‎کنیم . ۹۰ درصد کالای مورد نیاز ما از تولیدات داخل است که بیشتر آن در کارخانه خودمان تولید می‎شود اما برای ۱۰ درصدی که باید وارد شود، در گمرک، ثبت سفارش، ارسال ارز و هزینه‎های هوایی مشکل داریم.»

مدیرعامل شرکت توسان تولید سیستم‎های احیای نوزاد چشم‎انداز فعالیت این شرکت را برای سال آینده مثبت ارزیابی می‎کند و می‎گوید: « برای سال ۱۴۰۰ می‎توانیم خیلی بهتر باشیم برهمین اساس برنامه‎ریزی کرده‎ایم که برای سال آینده تولیدات جدیدی داشته باشیم.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا