کد خبر: 04119913301
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیر عامل شرکت سرمایه ‎گذاری و توسعه گل‎ گهر: دستورالعمل‌های سهمیه‎ بندی گندله بازنگری شود +فیلم

مدیرعامل شرکت سرمایه‎ گذاری و توسعه گل‎گهر خواستار بازنگری در دستورالعمل‌های سهمیه ‎بندی گندله شد.

منطقه معدنی و صنعتی گل‎گهر با داشتن معادن غنی از سنگ‎آهن به عنوان یکی از مطرح‎ترین قطب‎های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت‎های بسیاری برای تبدیل‎شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان است. شرکت معدنی و صنعتی گل‎گهر یکی از شرکت‎های فعال این منطقه است که نقش مهمی در سیاست‎گذاری و مدیریت منطقه را برعهده دارد.

در بیست‌‍ وچهارمین مراسم روز ملی صادرات، شرکت «سرمایه‎گذاری و توسعه گل‎گهر» با زمینه فعالیت معدنی و با صادرات ۳۸ میلیون دلاری به عنوان «صادرکننده نمونه کشور» معرفی شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

 

رامین سارنگ، مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری و توسعه گل‎گهر، در گفت‎وگو با عصراقتصاد دلیل موفقیت این شرکت را در شرایط سخت کنونی اینگونه عنوان می‎کند :« تلاش ما در مجموعه گل‎گهر این است که نقشی سازنده در زنجیره فولاد داشته باشیم. صادرکننده تبدیل گندله به بیلیکت گرم بودیم که به چهار کشور از جمله ایتالیا، عمان، اندونزی و فیلیپین این محصول صادر شد.»

سارنگ سال ۱۴۰۰ را سالی خوب برای صادرکننده می‎داند و می‎گوید: «به نظر من دولت مردهای ما بیشتر از گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که موانع صادراتی را مرتفع کنند. با توجه به صحبت‎های معاون اول ریاست‎جمهوری و وزیر محترم صمت امیدواریم صادرات جهش جدیدی پیدا کند. با وجود فشارهایی که در سال‎های اخیر در قالب تحریم‎ها از طرف آمریکا به ایران وارد شد این جمله مسئولان که «شاهد جهش صادراتی خواهیم بود» نشانگر شکست تحریم‌هاست و عملا در پایان سال از دوران گذر و سختی عبور خواهیم کرد و سال آینده مقدمه رونق اقتصادی خواهد بود.»

وی انتقال ارز، گمرک و مالیات را از جمله مشکلات شرکت سرمایه‎گذاری و توسعه گل‎گهر در حوزه صادرات عنوان می‎کند و می‎افزاید: «به نظر من باید زمینه آئین‎نامه و دستورالعمل‎های خلق‎الساعه از بین برود بخشی از آن بخاطر تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که داشتیم، طبیعی بوده است اما وزارت صمت باید سیاست‌گذاری کلانی به ویژه در زنجیره فولاد داشته باشد باید از خام فروشی در صنعت فولاد جلوگیری شود و هر چه به حلقه آخر تولیدات فولادی نزدیکتر می‌شویم طبیعتا ارزش افزوده بیشتر و نیز ارزش بیشتری در حوزه صادرات محصولات فولادی خواهد داشت.»

مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری و توسعه گل‎گهر با تاکید بر بازنگری در برخی دستورالعمل‎ها در تامین مواد اولیه اظهار می‎کند: « باید دستورالعمل‌های سهمیه‎بندی گندله بازنگری شود. لازم است به بخشی از تولید گندله در حوزه معدنی‌ها سهمیه تخصص دهند که در انتهای زنجیره به اقلام فولادی تبدیل شود که قابلیت صادرات دارند.»

سارنگ در پایان رفع موانع را بزرگترین مشوق در حوزه صادرات عنوان کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا