کد خبر: 08119913421
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت فولاد مهر سهند: ۹۰ درصد فرصت های صادراتی را از دست داده ایم +فیلم

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مهر سهند، به دلیل استفاده از ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت این شرکت ۹۰ درصد فرصت‎ های صادراتی از دست رفته است.

 

شرکت فولاد مهر سهند به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر سال ۹۸ معرفی شد. عبدالحسین محجل امامی، مدیر عامل این شرکت دلیل کسب عنوان صادرکننده برتر را  پشت کار و تیم جوانی که شرکت دارد می‌داند و درباره برنامه شرکت برای سال آینده می‌ گوید: «متاسفانه برای تهیه مواد اولیه در زمینه فولاد خیلی مشکل داریم.

امسال هم نتوانستیم به میزان سال‎ های قبل صادرات داشته باشیم. متاسفانه صنایع پایین دستی با مشکل تهیه مواد روبرو هستند. بنابراین ما هم نمی‌توانیم مواد اولیه تهیه کنیم. ما با ۱۰% و %۱۵ ظرفیت کار می‌کنیم و توانسته‎ایم فقط ۱۰% مشتری‎ های صادراتی را حفظ کنیم اما متاسفانه ۹۰% فرصت‎های صادراتی را از دست داده‎ ایم.

محجل امامی پیشنهادش برای بهبود وضع صادرات را این‌گونه بیان می‌کند:‌ «آقای رزم‌حسینی با شرکت‌ها مذاکره کنند که مواد خام را صادر نکنند بلکه مواد اولیه‌ای که خام صادر می‌شود را به صورت محصول درآوریم تا ارزش افزوده بیشتری بوجود آید و ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشیم.»

او درباره مواردی که برای رشد صادرات تخصصی باید اصلاح شود، اظهار می‌کند: «ما در تمام موارد مشکل داریم از جمله در مورد ارزآوری محصولی که صادر می‌کنیم، حمل و نقل، مسائل مربوط به بانک که نمی‌توانیم ال‎سی باز کنیم و همینطور در مورد واردات و صادرات کشورهای همسایه.»

مدیر عامل شرکت فولاد مهر سهند تاکید می‌کند:‌ «حتی اگر تحریم‌ها حل شود اتفاقی نمی‌افتد. ما برای دور زدن تحریم‎ ها راهکارهایی داریم که این امر نیز هزینه‌هایی دارد. ما هزینه‎ها را قبول می‌کنیم و کارمان را پیش می‌بریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا