کد خبر: 270602138228
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از یک رکورد خبر داد؛ ثبت عمیق‌ترین گمانه اکتشافی تاریخ اکتشافات معدنی کشور به عمق ۲۰۳۶ متر

عصراقتصاد: رکورد عمیق‌ترین گمانه اکتشافی به همت سخت‌کوشان امور اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران با عمق ۲۰۳۶ متر برای نخستین‌بار در کشور ثبت شد.

به گزارش مس پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر، ثبت چنین رکورد بی‌نظیر را افزودن برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد.

دکتر خرمی‌شاد در تشریح این دستاورد افزود: به منظور تکمیل تخمین ذخیره معدن مس میدوک، گمانه‌ای به عمق ۲۰۳۶ متر به نام MDK-276 در پایین‌ترین تراز ارتفاعی پیت معدن طراحی و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ادامه داد: این گمانه از خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شده و در طی ۱۱۶ روز به عمق ۲۰۳۶ متری رسیده است که عمیق‌ترین گمانه اکتشافی تاریخ اکتشافات معدنی کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: پیشتر گمانه‌هایی به عمق ۱۶۱۳/۲۰ و ۱۵۷۵/۲۰ متر در معدن مس سرچشمه با این سایز حفر شده بود؛ اما انجام حفاری بیش از ۲۰۳۶ متر در معدن مس میدوک به دستان پرتوان مهندسان، حفاران و کارگران این مرز و بوم علی‌رغم تمامی چالش‌ها و مشکلات حفاری، گامی بزرگ در جهت اعتلای جایگاه کشور عزیزمان در رده‌بندی کشور‌های دارنده ذخایر بزرگ مس است که شعار «ما می‌توانیم» را محقق ساخت.

شایان ذکر است این رکورد در سایز N برای نخستین‌بار در کشور به ثبت رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا