مدیرعامل شرکت ملی نفت: از منابع و دارایی های زیرزمینی صیانت می کنیم

  کد خبر: 090302128858

سکینه مهرائی

عصراقتصاد: مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه تا یکصد سال آینده می توانیم نفت و گاز تولید کنیم، گفت که امروز ما در خط مقدم اقتصادی هستیم تا از منابع و دارایی های زیر زمینی صیانت کرده و برای ثروت کشور از این دارایی ها زیر زمینی ارزش افزوده ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به این نکته که پایه اصلی صنعت نفت و گاز در شهر مسجد سلیمان پایه گذاری شده است، گفت: اهمیت دادن به موضوع بهداشت ودرمان در کنار صنعت و توسعه این پیام را به ما می‌دهد که بهداشت و درمان همزاد توسعه است و مسئله بهداشت ودرمان از امور مسئولیت های اجتماعی نیست بلکه متوازن با توسعه است. کشف نفت در کشور همراه با آغاز تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی و تهاجم کشورهای دیگر برای دست یابی به این سرمایه ارزشمند بود.

وی افزود: امروز ما در خط مقدم اقتصادی هستیم تا از منابع و دارایی های زیر زمینی صیانت کرده و برای ثروت کشور از این دارایی ها زیر زمینی ارزش افزوده ایجاد کنیم.

ما با اطمینان میتوانیم تا یکصد سال آینده نفت و گاز تولید کنیم و دشم پی برده که ما به دنبال خام فروشی نیستیم و میخواهیم در زنجیره ارزش حضور داشته باشیم  به این منظور تحریم را بر ما تحمیل می‌کند.

خجسته مهر ادامه داد اکنون ۶ هزار حلقه چاه حفاری کرده ایم که ۷۳ درصد از توسعه در بخش گاز مربوط به پس از انقلاب و ۵۳ درصد توسعه به پیش از انقلاب انجام شده است  از انقلاب اسلامی تا کنون بیش از یک هزار میلیارد دلار نفت صادر کرده ایم که بیش از ۸۰ درصد تولید نفت کشور مربوط به پس از انقلاب است.

معاون وزیر با اشاره به اینکه بخشی از زنجیره ارزش نفت باید در مسجد سلیمان  ایجاد شود گفت: فاز دوم توسعه میدان مسجد سلیمان بسیار جدی است و نیازمند مطالعه می باشد  در این زمینه تفاهم نامه ای امضا شده تا مطالعات آن انجام شود.

 خجسته مهر تصریح کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۲.۵ میلیارد بشکه کشف و به ذخایر کشور افزوده شده است و حدود ۱۶ بلوک  جدید اکتشافی در قالب قراردادهای توامان اکتشاف و توسعه با ارزش ۱۰۱ میلیارد دلار در دستور کار قرار دارد.

خجسته مهر در ادامه با اشاره به پتانسیل های راهبردی شرکت های فعال نفت و گاز ایرانی گفت: در زمینه ساخت و اجرای پروژه های نفت و گاز و اکتشافات توانسته ایم به قابلیت های منحصر به فردی دست یابیم، به طوری که برخی از شرکت های خارجی طی جلسات کاری مختلف، علاقمندی خود را برای بهره مندی از پتانسیل های فناورانه در این حوزه اعلام کرده اند.

خروج از نسخه موبایل