کد خبر: 09020180198
اخبار شرکت ها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: باید زمینه را برای بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در مرز رسیدن به دانش‌بنیان بودن صنعت نفت نمی‌خواهیم مقدمه طولانی‌تر از اصل کار باشد بلکه دنبال طی مسیر با روندی سریع هستیم.

وی خاطر نشان کرد: سهم مهم این رویکرد بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است و باید زمینه را برای حضور آنها فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: مبحث «دانش‌بنیان» گفتمان ندارد و طبق فرموده مقام معظم رهبری باید در این زمینه گفتمان‌سازی شود و برای این مهم باید آرمان‌گرایانه پیش برویم و اوج و سقف را ببینیم.

خجسته‌مهر اظهار داشت: وقتی به تمدن ایران نگاه می‌کنیم تمدنی مبتنی بر علم، دانش، مهندسی، معماری و فناوری است و این توان در کشور وجود دارد و نباید مغفول بماند.

در بحث دانش‌بنیان کردن اقتصاد، مقام معظم رهبری دریچه جدیدی را رو به ملت ایران باز کردند اگرچه سال‌های پیش این دریچه بوده است اما ما از آن استفاده نکردیم.

مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران: در بهره‌وری از شرکت‌های دانش‌بنیان خیلی عقب هستیم

مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: وقتی راجع به زیست‌بوم فناوری صحبت می‌کنیم برای به‌کارگیری توان دانش‌بنیان‌ها باید به الزام‌های کشور توجه کنیم؛ تکرار تجربه‌های دیگر کشورها الزاماً راه به موفقیت نمی‌برد.

وی افزود: در بهره‌وری از شرکت‌های دانش‌بنیان خیلی عقب هستیم و تعارفی در این زمینه نداریم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: از آنجا که کارهای صنعت نفت بزرگ و پیچیده است کارها با یک شرکت دانش‌بنیان پیش نمی‌رود، بلکه باید زنجیره‌ای از دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود و شرکت‌ها با درک این واقعیت باید با یافتن یکدیگر برای رفع نیاز اقدام کنند.

 

برزو قنبری: سامانه‌ای برای استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است

برزو قنبری، سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران و عضو ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت گفت: در بحث استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از دانش آنها سامانه‌ای تعریف شده که به‌زودی معرفی می‌شود.

برای حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در همکاری با صنعت نفت دستورعمل‌های بسیاری صادر شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا