کد خبر: 020901109838
اخبار شرکت ها

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد: افزایش قیمت مواد اولیه در بورس کالا صنعت قیر  را مجبور به افزایش قیمت می کند

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد تاکید کرد که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در بورس کالا صنعت قیر ناگزیر از افزایش قیمت هاست.

به گزارش عصر اقتصاد، مسعود اسفندیار در نشست خبری و در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قیر، آسفالت و صنایع وابسته  ادامه داد: با این وجود حاشیه سود این صنعت کمتر از ۷ درصد است.

او در پاسخ به این سوال که برخی شرکت ها نسبت به خرید بالای وکیوم باتوم از سوی شرکت های بزرگ تولید کننده قیر در بورس کالا اظهار نگرانی می کنند، گفت: به هر حال شرکت ما از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به دارا بودن ۶ شرکت مواد اولیه بالایی نیاز داریم.

ضمن اینکه ما در قبال سهامداران که عمدتا بازنشستگان هستند، مسئولیم و با این وجود ما معتقدییم باید سازو کار بورس کالا برای عرضه وکیوم باتوم اصلاح شود و بدین معنا که شرکت های با تناژ بالا و شرکت‌های تناژ پایین در دو یا چند دسته تقسیم شوند.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به خرید وکیوم باتوم از بورس کالا افزود: شرکت نفت پاسارگاد با دارا بودن شش کارخانه زیر مجموعه وقتی که نیاز به خرید مواد اولیه دارد باید با شرکت های کوچک و متوسط رقابت کند و در چنین وضعیتی قیمت ها بدون محدودیت سقف گهگاه تا دو برابر قیمت پایه افزایش می یابند.

اسفندیار با انتقاد از واردات مواد اولیه بی کیفیت از برخی کشورها از جمله عراق تصریح کرد که برخی  به دلیل کاهش هزینه های تولید از این مواد بی کیفیت در تولید قیر استفاده می کنند در حالی که این مساله به اعتبار قیرهای صادراتی ایران ضربه می زند و امیدواریم در این خصوص اقدامات لازم از طرف نهادهای مسوول انجام شود.

نفت پاسارگاد

او با اشاره به اینکه اولویت ما تامین نیاز داخلی است و در مرحله دوم صادرات را هدفگذاری کرده ایم، ادامه داد: در خصوص صادرات کمکی تاکنون دریافت نکرده ایم؛ ضمن اینکه در خصوص رفع تعهد ارزی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به اینکه تنها شرکت در صنعت قیر هستیم که قادر است کشتی های با تناژ بالای  ۴۰هزار تن بارگیری کند، گفت: برنامه ریزی ما در عرصه صادرات این است که واسطه ها را از جریان خارج کنیم و به صورت مستقیم به بازارهای جدید مانند کشورهای آفریقایی راه پیدا کنیم و ضمن اینکه در این خصوص مذاکراتی با برخی کشورهای اروپایی بویژه در زمینه صادرات قیرهای پلیمری داشته ایم.

اسفندیار در ادامه با تاکید بر تولید دانش بنیان افزود: یک محصول جدید قیرمتناسب با شرایط آب و هوایی خاص برای نخستین بار در کشور به وسیله شرکت نفت پاسارگاد تولید شده که در شرایط آب و هوایی منفی ۲۲ درجه تا مثبت ۷۷ درجه قابل استفاده است و علاوه بر این در زمینه قیرهای نانوی کامپوزیت هم ورود کرده ایم.

لازم به ذکر است؛ شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولیدکننده در خاورمیانه است در سال ۱۳۸۰ و در خصوص مطالباتی که سازمان اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری از دولت داشتند تاسیس شد.

واحدهای قیرسازی که الان در شش شهر است که  تبریز ،اراک، آبادان ،بندرعباس ،شیراز و تهران واگذار شد به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور ایران و از ۱۳۸۴ عملیات اجرایی در نفت پاسارگاد آغاز شد.

نفت پاسارگاد به عنوان سکاندار و پرچمدار استاندارد محصول با کیفیت و بزرگترین تولیدکننده‌ قیر است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا