کد خبر: 08119913699
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان: دیپلماسی سیاسی به کمک دیپلماسی اقتصادی بیاید +فیلم

به اعتقاد مدیرعامل شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، اگر دیپلماسی سیاسی به کمک دیپلماسی اقتصادی بیاید و اولویت بر مبنای توسعه اقتصادی کشور ترسیم شود، جهش تولید و جهش صادراتی مثبتی در سال ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، بزرگترین تولید کننده شمش روی بخش خصوصی در ایران است که عنوان صادرکننده برتر سال ۹۸ را کسب کرد.

ابراهیم جمیلی، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، در گفت‎وگو با عصراقتصاد دلایل موفقیت و برنامه‎های آتی شرکت را اینگونه تشریح می‎کند:

« شرکت ما در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت می‎کند. دو سال به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی شدیم و گروه ما ۱۴ سال صادرکننده نمونه استانی بوده است. با توجه به مسائل و مشکلاتی مانند مالیات، حمل و نقل و …. رمز موفقیت شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان عملکرد خوب و تلاش گروه است.

جمیلی می‎افزاید: «با اهمیت دادن به جوانان و تحقیقات و پژوهش توانستیم صادرکننده برتر شویم. پژوهشکده‌ای داریم که در آن به راهکارهایی رسیده‌ایم که هم کیفیت کالای ما را بالا برده و هم قیمت تمام شده را با بازارهای جهانی رقابتی کرده است. در کل رمز موفقیتمان، پرسنل و مدیران جوانی است که با همکاری آن ها و دانشگاه ها هم کالاهای باکیفیت تولید کرده‎ایم و هم به تعهدات خودمان در قبال مشتریان خارجی در امر صاردات عمل کرده‎ایم.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با اشاره به مشکلات شرکت در زمینه صادرات بیان می‎کند: «بیشترین مشکلات ما صدور بخش‎نامه‎های دست و پاگیر است. همچنین به علت برنگشتن هزینه‎ها به چرخه هلدینگ مشکل نقدینگی داریم. مشکل دیگری که داریم افزایش هزینه های حمل و نقل است اما با توجه به تمامی مشکلات هم تولید و هم صادرات را افزایش داده‏ایم. همچنین پرسنل بیشتری را در زمان کرونا جذب کرده‎ایم.»

وی چشم‎انداز شرکت را در سال ۱۴۰۰ برای صادرات مثبت ارزیابی می‎کند و می‎گوید: «در سال ۱۴۰۰ با توجه به کاهش فشار حداکثری تحریم نسبت به سال ۹۸ و ۹۹، همچنین تجربه شرایط سخت و پیدا کردن راه‎های جدید صادراتی می‎توانیم به اقدامات خوبی دست پیدا کنیم.  البته افزایش هزینه‌های صادراتی در شرایط فعلی به علت شرایط تحریم به ناحق به تولیدکنندگان تحمیل شده است.»

جمیلی، برگ برنده ایران نسبت به سایر کشورهای رقیب را تنوع صادراتی عنوان می‎کند و ادامه می‎دهد: «ما تنوع صادراتی بسیار خوبی داریم. باید دیپلماسی سیاسی به کمک دیپلماسی اقتصادی بیاید و اولویت را بر مبنای توسعه اقتصادی کشور ترسیم کنیم. اگر مبنا بر توسعه اقتصادی قرار گیرد و تمامی نهادها و قوا از جمله وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، وزارت صمت و … کمک کنند، می‎توانیم جهش تولید و جهش صادراتی مثبتی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا