کد خبر: 11100063262
اخبار شرکت ها

مدیرعامل پتروشیمی اروند در دیدار با مدیرعامل بانک ملت: اروند در ۹ ماهه امسال، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش داشته

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی سود شرکت پتروشیمی اروند در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل، از آغاز طرح‌های توسعه این شرکت در سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی پتروشیمی اروند، حسن نشان زاده مقدم در دیدار با مدیرعامل بانک ملت گفت: دو دهه قبل، شرکت پتروشیمی اروند، به‌عنوان بزرگ‌ترین زنجیره کلر دنیا پایه‌گذاری شد و هم اکنون افزون بر آن، بزرگ‌ترین زنجیره PVC کشور و دومین زنجیره بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی اروند به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده خوراک مجتمع‌های PVC کشور و تنها تأمین‌کننده خوراک کلر پتروشیمی کارون در زمینه ایزوسیانات‌ها و خوراک پتروشیمی خوزستان به‌عنوان تولیدکننده پلی‌کربنات‌ها، وظیفه سنگینی را در صنعت پتروشیمی کشور به دوش می‌کشد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند ادامه داد: محصول استراتژیک کاستیک از دیگر محصولات سبد پتروشیمی اروند است که در صنایع مختلف، از نفت، گاز، پتروشیمی، پزشکی تا خودروسازی و آلومینیوم کاربرد دارد و «اروند» تولیدکننده بیش از ۹۵ درصد کاستیک ایران است که ازاین‌حیث تکلیف بزرگی را در صنعت پتروشیمی کشور بر عهده داریم.

نشان زاده در ادامه با حائز اهمیت خواندن نقش پتروشیمی اروند در صنعت کشور تاکید کرد: پتروشیمی اروند سرآمد پتروشیمی‌های کشور است و همکاران ما موفق شده‌اند امسال نیز به‌مانند سال‌های گذشته، روند روبه‌رشد تولید و خلق ثروت برای اقتصاد کشور را ادامه دهند.

وی با تشریح عملکرد این شرکت در شرایط سخت تحریم، افزود: در ۹ ماهه سال گذشته، بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم که امسال این عدد در مدت مشابه به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که نشان از افزایش ۳۰۰ درصدی فروش در سال جاری دارد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به همکاری بانک‌ها که به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین مالی در این صنعت است، تصریح کرد: بانک‌ها به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین مالی هستند و ما به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت پتروشیمی کشور، علاوه بر سهام‌داری ابرپروژه الماس، طرح‌های توسعه خود را سال آینده به سمت اجرایی‌شدن پیش خواهیم برد و بنا داریم پروژه احداث واحد ۳۰۰ هزارتنی PVC را آغاز کنیم.

دولت‌آبادی افزود: صنعت‌مردان باید تنها دغدغه‌شان تولید و خلق ارزش‌ها باشد و تمامی دغدغه‌های مرتبط با موضوعات مالی و بانکی را به بانک‌ها بسپارند و ما وظیفه خود می‌دانیم در حوزه تخصصی خود در کنار شرکت‌ها باشیم.

وی با اشاره به بانک محور بودن نظام تأمین مالی تصریح کرد: تأمین سرمایه در کشور ما برخلاف دیگر نقاط دنیا که از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود، بانک محور است و حدود ۹۰ درصد تأمین مالی در کشور از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود.

دولت‌آبادی در پایان با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصاد کشور تاکید کرد: بانک ملت هم در حوزه تأمین ارزی پروژه‌ها و هم از طریق منابع ریالی برای توسعه و اجرای طرح‌های تکمیلی در کنار صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود و بنا دارد نقش بیشتری را در این زمینه ایفا کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا