کد خبر: 10050194561
اخبار شرکت هابانک و بیمه

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران خبر داد: رشد ۳۰۳ درصدی منابع پست بانک ایران در طی ۳۸ ماه

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران از رشد ۳۰۳ درصدی سهم بانک از بازار منابع بانکی کشور از فرودین ماه ۹۸ تا خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، علیرضا واحدپور با اعلام این خبر افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، استان کرمان با ۶۹۱ درصد رشد در صدر و استان‌های اصفهان و مازندران به ترتیب با ۶۶۵ و ۶۱۱ درصد در سکوی دوم و سوم رشد منابع بانک در استان نسبت به سپرده‌های بانکی در همان استان قرار گرفته‌اند.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک با اشاره به اینکه استان‌های مازندران، خراسان شمالی و قزوین بیشترین رشد نبست سهم بازار استانی منابع بانکی را از فروردین ماه ۹۸ تا خرداد ماه ۱۴۰۱ داشته‌اند، گفت: استان مازندران با ۱/۰۷ درصد پیشتاز و استان‌های خراسان شمالی با ۱/۰۴ درصد در رده دوم و استان قزوین با ۰/۹ درصد رتبه سوم را کسب کرده است.

واحدپور با اشاره به اینکه بر اساس آمار منتشر شده بانک مرکزی ج.ا.ا در خردادماه سال جاری، ۸۰ درصد منابع بانکی پست بانک ایران در ۹ استان جذب شده است، افزود: استان های تهران با ۵۴ درصد، اصفهان ۵/۱ درصد ، خراسان رضوی ۴/۲ درصد، فارس ۳/۹ درصد و خوزستان ۳/۷ درصد، آذربایجان شرقی ۲/۶ ، مازندران ۲/۵ درصد، کرمان ٢/٢ درصد و البرز ۲/۱ درصد بیشترین سهم از سپرده های استان نسبت به کل سپرده‌های کشور (بالای ٢ درصد) را در اختیار دارند.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران ادامه داد: سهم سپرده های بانکی استان‌های گیلان، بوشهر، یزد، آذربایجان غربی، هرمزگان و مرکزی از کل سپرده های بانکی کشور بالای یک درصد است که حاکی از ظرفیت مطلوب این استان‌ها برای رقابت با سایر استان‌های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه بالاترین رشد سپرده‌های بانکی در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و یزد محقق شده است، تصریح کرد: شواهد آماری نشان می‌دهد که این استان‌ها ظرفیت بالایی برای جذب سپرده بانکی دارند و مدیران این استانها می توانند از این فرصت نهایت استفاده را برای افزایش منابع بانک داشته باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا