کد خبر: 10109910310
اخبار شرکت ها

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد؛ استقبال شرکت های بین المللی برای صادرات کالاها از بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: با ایجاد بسترهای جدید و صادرات ۴۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی و ساختمانی طی ۹ ماهه گذشته شاهد تحقق چشم اندازهای ترسیم شده در بنادر غرب استان هرمزگان می باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، “قاسم عسکری نسب” با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در جهت رفع تمرکز زدایی و فعال نمودن بنادر کوچک اظهار داشت: احداث ترمینال مواد معدنی به مساحت ۷ هکتار و در پی آن کاهش زمان انتظار شناورها سبب شد تا بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ۹ ماه سال جاری با ارسال ۴۴۴ هزار و ۳۳ تن مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بنادر کشورهای هدف، رشد قابل توجهی را در این حوزه تجربه و به اهداف ترسیم شده در این حوزه دست یابد .

این مقام مسئول عمده کالاهای صادراتی را سیمان، گچ، سنگ گچ، نمک، سنگ گابرو و مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: این نوع کالاها عمدتا به صورت فله و یا  بسته بندی شده به کشورهای هدف صادر می شود.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: راهبردهایی نظیر ارائه خدمات ۲۴ ساعته، بهره‌گیری از کارشناسان و نیروهای متخصص و کارآمد، استفاده‌ بهینه از امکانات دریایی و بندری و همچنین احداث پنج رمپ بتنی و خاکی؛ زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی را در بنادر غرب استان تقویت کرده است.

شایان ذکر است؛ اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و همچنین تحت پوشش قراردادن نیمی از جزایر کشور بعنوان قطب صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی معرفی و بعنوان کانونی مهم جه

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا