کد خبر: 22080054850
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کارآفرین: چالش اصلی بیمه اتومبیل، خلأ قانونی است

به گفته مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کارآفرین، مهم‌ترین چالش صنعت بیمه در حوزه اتومبیل قانون و دسترسی به اطلاعات در مواجه ذی‌صلاح از سوی شرکت‌های بیمه است.

اروج گروسی، در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی، در خصوص تقلب و تخلف در حوزه بیمه اتومبیل اظهار کرد: قابل ‌انکار نیست که تقلب‌هایی که در انواع رشته‌های بیمه‌گری به‌خصوص روی رشته شخص ثالث وجود دارد و اتفاقاً کم هم نیست. سعی شده تا جای ممکن، از بروز آن جلوگیری شود.

ولی در بسیاری از موارد قادر به جلوگیری از آن نیستیم. مهم‌ترین عامل این رویه این است که قانون شخص ثالث به‌درستی در کشور اجرا نمی‌شود. وقتی قانونی نوشته می‌شود حتی اگر غلط هم باشد، اگر درست اجرا شود بسیاری از مشکلات رفع شده و شاید همه ذی‌نفعان راضی باشند.

در بیمه شخص ثالث حدود هفت سازمان دخیل است.

در واقع راهنمایی و رانندگی، ثبت ‌اسناد، وزارت بهداشت و بیمارستان و پزشکی قانونی و قوه قضائیه و غیره با این موضوع درگیر هستند.

اما هماهنگی لازم فی‌مابین همه وجود ندارد. به‌عنوان نمونه، وزارت بهداشت ۱۰درصد از حق بیمه را دریافت می‌کند تا در صورت بروز حادثه برای شخصی کارها را رایگان و به‌سرعت انجام دهند.

گروسی در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه سنهاب گفت: سنهاب به روز نیست. شرکت‌های خصوصی در این حوزه خوب کار کردند اما همه موارد حادثه‌دیده در سنهاب ثبت نمی‌شود و کارها سرعت لازم را ندارد.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کارآفرین در خصوص آنلاین‌شدن فرایند صدور و پرداخت خسارت در شرکت بیمه کارآفرین گفت: در بیمه کارآفرین صدور به‌صورت آنلاین است و پرداخت خسارت نیز آنلاین انجام می‌شود.

در برنامه بازدید اولیه توسط اپلیکیشن ویسمن انجام می‌شود اکنون ویسمن در اختیار شعب و نمایندگان و خود بیمه‌گزار نیز هست. شخص برای بیمه کردن خودروی شخصی خود بازدید می‌کند و با یک لینک این کار را انجام می‌شود و در صورت تایید کارشناس کارها پیش می‌رود.

در خصوص خسارت نیز قرار است همین رویه انجام شود. بعد از تصادف با تماس به شعبه بعد از دریافت لینکی بازدید را انجام و ارسال می‌کند تا کارشناس اظهارنظر کرده و موضوع بررسی قانونی شود.

سپس اقدام به پیگیری بقیه موارد می‌شود. برای آنلاین در حال حاضر سقف وجود دارد چرا که برخی از حوادث نیاز به بررسی‌های خاصی دارد.

فرضاً اگر داخل ماشین حادثه سنگینی باشد شاید ممکن نباشد که به‌صورت آنلاین اقدام کرد یا اگر حادثه تلفات جانی سنگین داشته باشد نیاز به کارشناسی‌های خاص دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا