کد خبر: 17109911406
اخبار شرکت ها

مدیر عامل مس باهنر در میزگرد تخصصی همایش فلزات غیر آهنی مطرح کرد: غفلت از ظرفیت های توسعه ای صنعت مس

به گزارش روابط عمومی مس شهید باهنر، مجید ضیائی، مدیرعامل این شرکت در دومین روز همایش فلزات غیرآهنی،تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر حتی ۵ سال قبل هم به فکر سرمایه‌گذاری در این بخش افتاده بودیم الان جایگاه بسیار خوبی برای این صنعت در اقتصاد باز شده بود.

ما در حوزه مس غفلت کردیم. باید متوجه باشیم که صادرات مس محرک صادرات سایر کالاهاست. صنعت مس می‌تواند حداقل اشتغال‌زایی را برای یک قرن تامین کند.

مجید ضیائی،افزود: قیمت جهانی مس در ابتدای شروع کرونا ۴۶۰۰ دلار بود و در پایان سال میلادی به نزدیک ۸ هزار دلار رسید. اگر چشم‌انداز دو تا سه سال آینده را برای این صنعت در نظر بگیریم، این چشم‌انداز کاملا مثبت خواهد شد. هیچ معدن بزرگی در دنیا در دو، سه سال اخیر کشف نشده و قرار هم نیست در دو، سه سال آینده هیچ معدن بزرگی به بهره‌برداری برسد. این موضوع نشان می‌دهد که قیمت‌ها در سال‌های آینده رو به افزایش خواهد رفت.

ضیائی با اشاره به توسعه تولید خودروهای برقی در دنیا، این موضوع را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف مس عنوان کرد و گفت: یک خودرو معمولی حداکثر بین ۱۲ تا ۲۰ کیلوگرم مس مصرف دارد. اما یک خودروی برقی بیش از ۸۰ کیلوگرم مس مصرف می‌کند. این موضوع شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت مس را یادآوری می‌کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما این معادن ارزشمند را به جای آنکه به شرکت‌های بزرگ بدهند، در اختیار افرادی قرار گرفته که نه توان سرمایه‌گذاری را دارند و نه حاضرند شریک بپذیرند. آنها فقط به دلالی فکر می‌کنند. این در حالی است که شرکت‌های بزرگ از این امکان محروم می‌مانند. صنعت مس دارای اشتغال‌زایی و سودآوری قابل‌توجهی است. درخواست ما این است که تفویض اختیاری به استان‌ها در این باره صورت گیرد که شرکت‌های بزرگ بتوانند وارد عرصه شوند.

گفتنی است در این همایش زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صمت ، جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و دیگر مدیران حوزه مس در خصوص جایگاه و اهمیت سرمایه گذاری و توسعه در بخش مس سخنرانی داشتند.

روابط عمومی مس شهید باهنر

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا