کد خبر: 120902145025
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

مدیر کل شیلات:  ۲۰ کانتینر میگو بدون مشکل به اروپا صادر شد

امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر با تکذیب خبر برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به چین گفت: اخیرا ۲۰ کانتینر میگو بدون مشکل به اروپا صادر شده است.

عقیل امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به شایعات فضای مجازی مبنی بر برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی صادر شده استان بوشهر به چین اظهار داشت: این مطلب به هیچ وجه صحت ندارد و هیچ کدام از میگوهای صادراتی استان بوشهر به کشورهای مختلف برگشت نخورده است.

وی افزود: نکته مهم اینکه، در سال جاری هیچ صادرات میگو از استان بوشهر به چین نداشته ایم و ۲۳ کشور مختلف اروپایی و آسیایی، بازار هدف میگوی بوشهر هستند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی سختگیرانه ترین شرایط را برای واردات میگو و سایر اقلام خوراکی انجام می دهند و تمام پروتکل ها را قبل از ارسال میگو رعایت می کنیم.

امینی گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۲۰ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به کشورهای اروپایی صادر شده و هیچ کدام از محموله ها، مشکل نداشته و برگشت نخورده اند.

وی اضافه کرد: تمام میگوهای پرورشی صادراتی از استان بوشهر بر اساس پروتکل های سازمان جهانی بهداشت دام، توسط سازمان دامپزشکی کشور کنترل و پس از انجام آزمایش های لازم گواهی صادرات اخذ می کند.

بر اساس این گزارش، برخی صفحات مجازی، خبری مبنی بر برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به چین را به دلیل آلودگی به فاضلاب منتشر کرده بودند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا