کد خبر: 18110068584
عصر انقراض (طنز)

مراقب باشید برق نزنید (طنز)

سرقت علائم و گاردیل در بزرگراه‌های پایتخت

راضیه حسینی

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: «تابلو و علائم بزرگراهی که فلزی هستند مورد توجه سارقان قرار می‌گیرند.

سعی کردیم با تبدیل آلیاژ این علائم به آلیاژی که مورد توجه سارقان نیست از سرقت اینگونه علائم پیشگیری کنیم. در مورد سرقت گاردریل و پایه‌های آن نیز این اتفاق در سطح شهر رخ می‌دهد که باید اتصالات پیچی را به جوش تبدیل کنیم.»

پس راه‌حل پیدا شد. توچشم نباشید. علائم، فلزی و توی دید هستند؟ خب کاری ندارد، می‌توانید بدهید سفالی‌شان را بسازند. خیلی هم سنتی و زیبا می‌شود.

خفت‌گیرها موبایل‌تان را می‌دزدند؟ از موبایلی استفاده کنید که فقط قابلیت شماره گرفتن داشته باشد. اگر آن را هم دزدیدند، اصلاً موبایل نبرید. اگر باز خفت‌تان کردند و دنبال کیف‌تان بودند. کیف هم نبرید. اگر باز هم وا ندادند، قبل از این‌که خفت شوید بپرسید:«داداش، بی‌زحمت می‌شه بگی چی کار کنیم دیگه خفت‌مون نکنی؟»

خفت‌گیر: «اول ساعت‌تو رد کن بیاد. آموزش هزینه داره…خب حالا جونم واست بگه که تا وقتی چیز میز به دردبخوری واس کندن داشته باشی ما هم هستیم. مثلاً همین شلوارت کمٍ کم سیصد مایه‌شه… یا عینکت که دیگه خوراکه…واستا واستا، دهنتو باز کن. اوه اوه اینا رو. ارتدونسی متحرک داری و همین‌طوری بی‌خیال تو خیابون راه می‌ری؟…ببیین از ما به شما نصیحت، اگه می‌خواین خفت نشین، یا از خونه بیرون نیاین یا اون‌قدر داغون بیاین که دل‌مون به‌حال‌تون بسوزه و خفت‌تون نکنیم.»

پس اگر می‌خواهید خفت نشوید هر چه لباس به‌دردنخور و قدیمی دارید بپوشید. کیف نبرید. ساعت، انگشتر، عینک، ارتدونسی،  لنز، و جهت اطمینان کفش هم با خودتان بیرون نبرید. یک دمپایی پلاستیکی کافی است. اگر گوشه‌اش پاره باشد چه بهتر.

حالا می‌رسیم به دزدی از منازل. در خانه هیچ چیز نگذارید. یک گلیم و یک تلویزیون چهارده اینج و دو سه تا پتو پلنگی کافی است. باقی وسایل را ببرید در صنوق امانت بانک‌ها بگذارید. البته لازم است صندوق امانت‌ها را بزرگ‌تر درست کنند.

آن‌قدری که همه وسایل خانه داخل‌ش جاشود. دزد که به خانه شما برسد و وضع‌تان را ببیند جگرش کباب می‌شود. یک پولی کنار در می‌گذارد و آرام برمی‌گردد.

ما دیگر تا همین‌جا عقل‌مان می‌رسید. به نظرمان واقعاً هیچ راه دیگری وجودندارد. لطفاً به بیراهه فکر نکنید. مثلاً این‌که ریشه‌یابی شود چرا این‌قدر دزدی و سرقت زیاد شده؟ حتماً باز می‌خواهید بیندازید گردن مسئولان بیچاره.

باز بگویید تقصیر گرانی‌هاست. یا این‌که از امنیت کم شکایت کنید. این‌ها همه خرعبلات است. قرار نیست با موبایل و اشیاء درخشان بیرون بیاییم و هیچ کس هم نگوید بالای چشم شما ابروست. شما به صورت هپلی بیرون بیا ببین اگر کسی اصلاً بهت نگاه کرد.

امنیت دست خودمان است. گرانی هم که دست هیچ ‌کس نیست. سارق هم دارد کار خودش را انجام می‌دهد. فقط باید مراقب باشیم برق نزنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا