کد خبر: 18070049096
اقتصاد

مردم چقدر اسکناس و سکه دارند؟

طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، تا پایان مردادماه سال جاری معادل ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از انواع اسکناس و سکه‌ها در اختیار مردم است.

به گزارش ایسنا، تا پایان مردادماه سالجاری، ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۶.۵ درصد رشد دارد و نسبت به پایان سال گذشته نیز ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

 از ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد اسکناس و مسکوک موجود شبکه بانکی ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دست مردم در گردش است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲.۵ درصد رشد داشته و نسبت به پایان سال گذشته با ۱.۱ درصد کاهش مواجه شده است.

بر این اساس، معادل ۹۳۰۰ میلیارد تومان نیز از اسکناس و سکه‌های موجود در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد  کاهش داشته و در مقایسه با پایان سال گذشته معادل ۳۷.۹ درصد افزایش یافته است.

 اما موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که افزایش ۴۰۰ میلیاردی نسبت به پایان سال قبل دارد و از این موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا