کد خبر: 11070048560
اقتصاد

مرغداران نمی‌دانند تخم مرغ را به چه قیمتی عرضه کنند!

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت ذرت در بازار آزاد به کیلویی هفت هزار تومان رسیده است، گفت: مرغداران خواستار اعلام قیمت جدید تخم مرغ هستند.

ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تجمع هفته گذشته مرغداران مقابل وزارت جهاد کشاورزی، گفت: به دنبال تجمع تولیدکنندگان، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به آنان قول دادند که سهمیه ذرت شان را تأمین کنند و در همین راستا ۶٠ درصد سهمیه ذرت شهریور مرغداران تخصیص داده شد.

به گفته وی ۴٠ درصد سهمیه شهریور ذرت تولیدکنندگان قبلاً تأمین شده بود اما سهمیه مهر هنوز مانده است.

نبی پور از کندی بارگیری نهاده‌ها و تأخیر در رسیدن آن به دست تولیدکننده نیز انتقاد کرد و گفت: قیمت ذرت در بازار آزاد به کیلویی٧٠٠٠ تومان رسیده در حالی که نرخ مصوب آن ١٩٠٠ تومان در هر کیلوگرم است.

وی میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ٢٢ هزار تومان اعلام کرد و درباره اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مصرف به حدود ۶٠ هزار تومان نزدیک شده است، افزود: قیمت هر شانه دو کیلویی تخم مرغ درب مرغداری بین ۴٣ تا ۴۴ هزار تومان است.

نبی پور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت ١٩ هزار تومان را برای هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری قبول دارد، ادامه داد: با این شرایط وقتی تخم مرغ به دست مصرف کننده نهایی برسد قیمت آن حدود ۴۵ تا ۵٠ هزار تومان خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مؤلفه‌های تولید، افزود: قیمت کرایه‌های حمل نیز به طور وحشتناکی گران شده است.

نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود از تعلل دولت در تعیین نرخ مصوب جدید تخم مرغ انتقاد کرد و گفت: شرایطی به وجود آمده که تولیدکننده نمی‌داند محصول خود را به چه قیمتی عرضه کند و در همین راستا طی مکاتباتی که با مسئولان مربوطه داشتیم خواستار اعلام نرخ جدید تخم مرغ شدیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا