کد خبر: 09050194268
روزنامهعصر انقراض (طنز)

مزایای پانسیون‌ نشینی (طنز)

پانسیون‌‌نشینی به جای اجاره خانه/ تختی، پنج میلیون و پانصد هزار تومان!

راضیه حسینی

گزارش روزنامه «شهروند» نشان می‌دهد با افزایش اجاره بهای خانه‌ها، میل به زندگی در پانسیون‌ها افزایش پیدا کرده است.

شاید در ابتدا تصور کنید چقدر ملت بدبخت شده‌اند و وای از این همه گرانی. ولی اجازه بدهید زاویه‌ای دیگر از این نوع زندگی را به شما نشان بدهیم. زندگی پانسیونی مزایای بسیاری دارد که فقط به ذکر چند مورد بسنده می‌کنیم.

با افسردگی خداحافظی کنید:

زندگی در پانسیون باعث می‌شود انسان هیچ‌وقت طعم تلخ تنهایی و سکوت را نچشد. همیشه یک نفر هست. شما اگر بخواهید هم نمی‌توانید افسرده شوید. اصلاً وقت برای این کار پیدا نمی‌کنید.

یا باید در صف رسیدن به ماشین‌لباسشویی باشید. یا بی‌خیال شوید و بروید در حمام لباس‌های‌تان را بشویید. بعد هر پنج دقیقه یک بار مجبور شوید به هم‌اتاقی‌تان جواب بدهید که: «دو دقیقه این در بی‌صاحابو نزن… الان میام بیرون.»

البته تعادا نفرهایی که به در می‌زنند با میزان پول توی جیب‌تان رابطه مستقیمی دارد. هرچه پول کمتر، دست‌های درزننده بیشتر.

هرگز نیازی به قرص خواب پیدا نخواهید کرد.

همیشه یک نفر در اتاق هست که نگذارد استراحت کنید. شاید یک علاقمند به موزیک. یک وسواسی که باید روزی چند بار همه جا را جارو بکشد.

یک آشپز حرفه‌ای که عاشق صدای به هم خوردن ظرف‌هاست. یک نوازنده، خواننده و… خیال‌تان راحت. شب آن‌قدر خسته می‌شوید که اصلاً نمی‌فهمید کی به خواب رفته‌اید.

صرفه‌جویی در مصرف هر چیز:

نمی‌توانید مثل خانه خودتان هرچقدر خواستید زیر دوش بمانید و آب هدر بدهید. نمی‌توانید هر وقت دل‌تان خواست از گاز، ماشین‌لباس‌شویی، تلویزیون، جاروبرقی  و… استفاده کنید.

تبدیل به فردی اجتماعی می‌شوید:

اصلاً از اجتماع خارج نمی‌شوید که بخواهید دوباره وارد شوید. از صبح تا شب از یک اجتماع به اجتماع دیگر می‌روید. از سرکار به پانسیون، پانسیون به خیابان، خیابان به محل کار و … این چرخه برای همیشه ادامه دارد.

شما در اجتماع حل خواهید شد. به زودی فراموش می‌کنید روزی کلید خانه‌ای دست‌تان بود که باید چراغ‌هایش را خودتان روشن می‌کردید.

سارق کیلویی چند؟

وقتی اسباب و اثاثیه‌ای نداشته باشید و کل زندگی‌تان در یک تخت خلاصه شود، چرا نگران دزد باشید؟

امیدواریم مسئولان عزیزی که با تلاش شبانه‌روزی، این مزایا را در اختیار مردم قرار دادند، روزی خودشان هم طعم چنینی لذت‌هایی را بچشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا