کد خبر: 09110067186
اخبار شرکت ها

مسئولیت های اجتماعی توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خوبی مدیریت شده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به اهمیت موضوع مسئولیت های اجتماعی در صنعت اشاره کرد و گفت: این امر به خوبی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مدیریت شده است و همواره باید با جدیت ادامه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در دومین روز از سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر با حضور در این سازمان و مدیران مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه اظهارداشت: مناطق همجوار این صنعت، به عنوان همسایگان شرکت های پتروشیمی باید مورد توجه قرار گیرند.

شاهمیرزایی اضافه کرد: پتروشیمی ها به عنوان واحدهای اقتصادی و اشتغالزا مسئولیت هایی دارند که باید با همفکری و مطابق با اولویت هایی که تعیین می شود به ارائه خدمات بپردازند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران یادآورشد: این خدمات باید به بهبود و تقویت زیرساخت های منطقه منجر شود تا رضایت مندی لازم شهروندان را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد ظرفیت تولید محصولات این صنعت در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تولید می شود گفت: رسیدگی به مشکلات منطقه مطابق با برنامه های کاربردی باید همواره در اولویت های کاری سازمان قرار داشته باشد.

پتروشیمی ها بدون توقف ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما عرضه کنند

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین در بخش دیگری از سخنان افزود: مجتمع های پتروشیمی در ثبات اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارند که همواره مورد توجه است.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع با اهمیت در امر ارزآوری کشور عمل می کند گفت: پیش بینی می شود که صادرات محصولات این صنعت تا پایان امسال به ۱۲ میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: بعضا مشاهده شده که بخشی از ارز حاصل از صادرات واحدهای تولیدی در حساب های بانکی دچار رسوب می شود؛ لذا از شرکت های خواسته می شود که بدون توقف این مبالغ را در سامانه نیما عرضه کنند تا به چرخه اقتصادی کشور کمک شود.

شاهمیرزایی ادامه داد: عرضه به موقع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی باعث می شود که ثبات بهتری در اقتصاد کشور حاکم شود که باید همواره به این مسئله توجه شود.

فاصله بین ظرفیت اسمی و تولید واقعی محصولات پتروشیمی در کشور باید کاهش یابد

وی همچنین در بخش دیگری از این بازدید ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی در کشور را حدود ۹۰ میلیون تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تولید واقعی محصولات پتروشیمی کشور ۶۵ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که در دست اقدام است تلاش می شود که مشکلات واحدهای تولیدی پتروشیمی برای رسیدن به ظرفیت اسمی کمتر شود.

شاهمیرزایی افزود: در همین راستا انتظار می رود که شرکت های پتروشیمی در زمینه تولید محصولات پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش تولید گام بردارند.

وی به پیگیری های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در زمینه قیمت خوراک واحدها اشاره کرد و گفت: تلاش می شود با اصلاح اساسنامه این شرکت و تصویب آن در وزارت نفت، دولت و مجلس، پیگیری های لازم برای بهبود فعالیت واحدهای پتروشیمی بخصوص مجتمع هایی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده اند نیز با جدیت بیشتری انجام گردد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا