کد خبر: 25030032523
اخبار شرکت ها

مستند «نقش جان» کار ارزنده شرکت بیدبلند خلیج فارس در حمایت از صنایع دستی رونمایی شد

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی: امروز شاهد پیوند بین صنعت نفت؛ پتروشیمی و صنایع‌دستی هستیم

در مراسمی با حضور معاون صنایع‌دستی و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پوستر و فیلم مستند «نقش جان» (نگاهی به هنر صنعت نمدمالی بهبهان) رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فیلم مستند نقش جان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به کارگردانی علی زارعی رضایی ساخته شده و قرار است با همکاری صدا و سیما از شبکه‌های ملی و همچنین استانی خوزستان پخش شود.

پویا محمودیان، «نقش جان» را فیلم مستندی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در راستای باززنده‌سازی رشته‌های صنایع‌دستی علاوه بر آموزش، آگاهی‌بخشی نیز اهمیت فراوانی دارد و این مستند می‌تواند نقش مهمی در آگاهی‌بخشی در خصوص باززنده‌سازی رشته‌های صنایع‌دستی ایفا کند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: صنایع‌دستی رمز اقتصاد مقاومتی است و امروز خوشبختانه شاهد این هستیم که شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس نیز در تولید این اثر مشارکت و همکاری داشته است که نشان از توجه این شرکت به حوزه فرهنگی و صنایع‌دستی است.

وی با بیان این که امروز شاهد پیوند بین صنعت نفت و صنایع‌دستی هستیم، ادامه داد: امید دارم این همکاری می‌تواند سرآغاز یک همکاری نتیجه‌بخش و تاثیرگذار با سایر دستگاه‌ها و شرکت‌ها و صنایع باشد.

محمودیان اضافه کرد: خرسندم که با همکاری شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و نیز صدا و سیمای مرکز خوزستان این مستند زیبا تهیه و پخش خواهد شد تا رشته‌های مهم از جمله نمدمالی از خطر فراموشی نجات یابند.

محسن انصاری رئیس سیاستگذاری امور مسئولیت اجتماعی صنعت نفت نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی، گفت: خوشحالم که شاهد پیوند صنعت نفت و پتروشیمی با صنایع‌دستی هستیم و برای این صنعت، جای خوشحالی است که توانسته در حوزه صنایع‌دستی به‌عنوان یک حوزه مهم فرهنگی وارد شود و با تهیه این فیلم مستند گام مهمی را در راستای مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود بردارد.

گفتنی است در این مراسم، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اهدای لوح تقدیری به محمود امین‌نژاد، مدیرعامل پالایشگاه گازبیدبلند خلیج فارس از حمایت این شرکت در تهیه مستند نقش حان، تقدیر و تشکر کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا