کد خبر: 30090061765
اخبار شرکت ها

مسیر حرکت همراه اول در راستای نگاه آینده دنیاست

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی اقدامات همراه اول در زمینه توسعه پلتفرم‌های دیجیتال را در مسیر نگاه آینده دنیا دانست و تیم مدیریتی را به ادامه این مسیر تشویق کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ظهر روزگذشته چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰، سردار حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با حضور در «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» واقع در ساختمان ستاره ونک تهران، ضمن آشنایی با فضای حاکم بر نخستین و بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور به عنوان یکی از راهبران اصلی تحول دیجیتال، در جریان گزارش های فنی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول از این پلتفرم های ارتباطی قرار گرفت.

در جریان این بازدید که ماحصل تمامی دستاوردهای فنی همراه اول و توانمندی های جوانان متخصص ایرانی در عرصه ارتباطات و فضای دیجیتال ارائه و به نمایش گذاشته شد، مدیرعامل همراه اول به ارائه برخی آمار قابل توجه نظیر نسبت ۲۰ به ۸۰ درصدی ترافیک پهنای باند داخلی به بین الملل و رشد میانگین ۵۰ درصدی سالانه سرعت مصرف اینترنت به جز دوران کرونا، پرداخت.

اخوان بهابادی همچنین عنوان کرد: ظرف دو سال گذشته شاهد رشد ۲.۵ برابری مصرف اینترنت موبایل در کشور بودیم و میزبانی ترافیک داخلی روی شبکه ما از ۳۰ به حدود ۶۰۰ گیگابیت بر ثانیه در دیتاسنترهای توزیع شده همراه اول که در بالاترین سطح استانداردهای جهانی طراحی شده اند، رسید.

 شاد گل سرسبد پلتفرم های دیجیتالی کشور

مدیرعامل همراه اول همچنین شکسته شدن رکورد ترافیکی واتساپ در کشور توسط یک پلتفرم دیجیتال بومی را نیز بخش دیگری از دستاوردهای تیم فنی و نخبگانی همراه اول دانست و ابراز کرد: افق دید ما همواره به سمت رشد و توسعه متوازن در بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران بوده است و بر همین اساس با توسعه پلتفرم دیجیتال «شاد» توانستیم علاوه بر ثبت این رکورد قابل توجه، اقدامی عملی در فضای دیجیتالی کشور داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه «شاد» فعل «خواستن، توانستن است» را صرف کرد و بعد مدت زمان کوتاهی از شروع فعالیتش به یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در ایام کرونا  تبدیل شد، گفت: تمامی سرمایه گذاری های لازم برای توسعه این پلتفرم دیجیتال که اجازه نداد امر آموزش و پرورش در ایام شیوع کرونا حتی یک روز متوقف شود، را همراه اول انجام داد و حتی پذیرفت تا ۱۵ سال خدمات پشتیبانی رایگان را برای این محصول انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: این زیست بوم دیجیتال (شاد)، ابزاری بومی و مبتنی بر ظرفیت های ارتباطی ملی است که قطعا و صرفا متعلق به دوران کرونا نیست.

اخوان بهابادی در ادامه این بازدید ضمن تشریح وضعیت و پتانسیل پلتفرم های دیجیتالی دیگر که توسط همراه اول توسعه یافته و اکنون در جایگاه رقابتی بسیار خوبی در سطح ملی قرار دارند، ابراز کرد: یکی از آنها سوپراپلیکیشن «روبیکا» که قادر به پاسخگویی اغلب نیازهای کاربران اعم از سرویس های پیام رسانی تا خدمات پرداخت و همچنین سرویس فیلم و سریال است و دیگری «ذره بین» به عنوان جویشگر-مرورگری که به دنبال خلق تجربه ای متفاوت در وبگردی برای کاربران و تسهیل دسترسی به سرویس ها و اطلاعات دنیای وب است.

مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور همچنین مروری بر روند آماری وضعیت جاری شبکه و برنامه های توسعه در قالب تکنولوژی های جدید ارتباطی نظیر ۵G داشت که فازهای مطالعاتی آن از سال ها پیش در اپراتور اول شروع شده و اکنون به مرحله عملیاتی و پیاده سازی روی شبکه واقعی رسیده است.

وی از نقش دیتاسنترهای پرظرفیت همراه اول که اکنون در نقاط مختلفی از کشور زیربار است و همچنین برنامه های توسعه کمی و کیفی آنها در راستای تقویت و استحکام بخشی پروژه «شبکه ملی اطلاعات» نیز گفت و اجزای سگمنت تخصصی مانیتورینگ برلحظه دیتاسنترهای همراه اول در تهران و خارج از پایتخت را تشریح کرد.

نگاه دغدغه مندانه همراه اول و رشد اکوسیستم دیجیتالی

سردار دهقان هم در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی در مواجهه با حجم چشمگیر فعالیت های انجام شده در اپراتور همراه اول با رویکرد «تحول دیجیتال» و به همت جوانان متخصص این مرز و بوم، اظهار کرد که اقدامات هوشمندانه اپراتوری در قامت همراه اول، می تواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی و پاسخگویی به خواسته های مردم، کارآفرینی به همراه داشته باشد و منجر به شکل گیری پلتفرم هایی در سطح جهانی شود.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح  با اشاره به خدمات دیجیتال توسعه یافته در همراه اول ابراز کرد: اول از هر چیز هم به دکتر اخوان تبریک می گویم که توانسته اند این مجموعه انسانی علاقه مند و حرفه ای را دور هم جمع کنند و این گام های بزرگ در زمینه طراحی و توسعه پلتفرم های دیجیتال را با هزینه اندک و در مدت زمان کوتاه بردارند.

وی یادآور شد: آینده دنیا به سمت توسعه پلتفرم ها در زمینه های مختلف می رود که بر شاخص های کیفیت، دسترسی و هزینه تأثیرگذارند و حتی به عقیده برخی بسترساز «عدالت» هستند؛ لذا فعالیت هایی که در همراه اول انجام شده باید به همین شیوه دنبال شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا