کد خبر: 30110070098
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

مشارکت بانک کارآفرین در اجرای طرح معدن سیاستراگی

بانک کارآفرین در راستای حمایت از توسعه مناطق محروم و کمتربرخوردار با مشارکت در طرح توسعه معدن مس سیاستراگی مبلغ هزارمیلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک کارآفرین، طبق درخواست هلدینگ تلاشگران اقتصاد پایدار، پس از بررسی‌های انجام‌شده و موافقت هیأت مدیره بانک در جهت تقویت زیرساختی مناطق کمتربرخوردار و ایجاد اشتغال پایدار، بانک کارآفرین مبلغ هزار میلیار ریال برای خرید ماشین آلات و تجهیز و ساخت ابنیه اختصاص داد.

پروژه مذکور احداث کارخانه مس سیاستراگی در استان سیستان و بلوچستان، در ۱۸۴کیلومتری شمال غربی زاهدان، شهرستان نیمروز، بخش صابری، دهستان سفیدآبه، روستای اومار و در مجاورت معدن سیاستراگی واقع شده است که احداث آن با ظرفیت سالانه ۳۰۰۰تن در سال ۱۳۹۹ شروع و پیش‌بینی می‌شود اتمام عملیات احداث تا اواسط سال ۱۴۰۱ به پایان برسد. نوع محصول کاتد مس با عیار ۹۹/۹۹% است.

با شروع اقدامات اولیه با توجه به نزدیکی معدن به روستای اومار، تعداد ۲۵۰نفر از ساکنان این روستا و سایر روستاهای مجاور و همچنین از سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان برای احداث کارخانه مشغول به کار شده‌اند و با پیشرفت و تکمیل و بهره‌برداری از معدن مذکور بطور مستقیم تعداد ۲۰۰نفر و به صورت غیرمستقیم به تعداد ۲۰۰نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا