کد خبر: 190203158720
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدنوزیر نفت خبر داد

مشارکت سازندگان داخلی در ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام وزارت نفت

بنابر اعلام وزیر نفت، این وزارتخانه اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

به گزارش عصراقتصاد، جواد اوجی ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود، اظهار کرد: همکاران من در وزارت نفت امسال از همه سالن‌های این نمایشگاه بازدید و نیازهای خدماتی و تجهیزاتی صنعت نفت را به سمع و نظر شرکت‌های داخلی توانمند خواهند رساند.

وی تصریح کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده‌ است.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد، گفت: پارسال از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صنعت نفت اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای شما در این صنعت وجود ندارد؛ الحمدالله اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

بازدید وزیر نفت از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، بازدید کرد.

جواد اوجی، وزیر نفت، پس از سخنرانی در آیین گشایش رسمی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران، از غرفه‌های سالن‌های ۸ و ۹ بازدید و با فعالان این حوزه به گفت‌وگو کرد.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف)، احمدرضا دستغیب، رئیس دیوان محاسبات کشور، و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیران کشورهای خارجی در ایران و مدیران ارشد صنعت نفت آغازبه‌کار کرد.

نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران، بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی کشور است و در نمایشگاه امسال بیش از ۱۵۰۰ شرکت ایرانی و ۲۵۰ شرکت خارجی از ۱۲ کشور جهان حضور دارند. حضور فعال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه با وجود ادامه تحریم‌ها، نشان‌دهنده دیپلماسی فعال وزارت نفت در دولت سیزدهم و موفقیت‌های آن در عرصه جهانی است.

در این نمایشگاه، ستاد وزارت نفت، شرکت ملی نفت و صنایع بالادستی در سالن ۸ و ۹، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و استارتاپ‌ها در سالن ۱۰ و ۱۱، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صنایع مرتبط در سالن B ۳۸، شرکت ملی گاز و صنایع مرتبط در سالن ۵، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و صنایع مرتبط و اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی (OPEX) در سالن ۴۱، اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت (استصنا) در سالن‌های ۳۱ A و B، اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) در سالن ۶ و انجمن‌های تخصصی نفت و دیگر شرکت‌ها هریک در سالن‌های جداگانه حضور دارند.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ دایر است و ۲۲ اردیبهشت‌ به‌ کار خود پایان می‌دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا