کد خبر: 221101120370
جهانروزنامه

مشاغل سبز چیست؟

پنج سوالی که در خصوص مشاغل انرژی پاک پاسخ داده شده است

مترجم : مرتضی ایراندوست

هنگامیکه جو بایدن قانون کاهش تورم را درآگوست ۲۰۲۲ امضا کرد،آن را “بزرگترین سرمایه گذاری تاکنون” برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نامید. او همچنین گفت که این کار منجر به ایجاد مشاغل اتحادیه ای با درآمد خوب برای کمک به ” کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در همه بخش های اقتصاد ما خواهد شد.

این مشاغل بعنوان مشاغل انرژی پاک نیز شناخته می شوند و انتظار می رود تعداد این مشاغل در سال های آینده در نتیجه سرمایه گذاری ۳۶۹ میلیارد دلاری این قانون در تامین انرژی و تغییرات آب و هوایی افزایش یابد.

در ادامه، Shaun Dougherty، کارشناس آموزش فنی شغلی ، به پنج سوال در مورد مشاغل انرژی پاک، رشد مورد انتظار آنها و نوع تحصیلات یک فرد برای دریافت آن پاسخ می دهد.

شغل «انرژی پاک» چیست؟

بطورکلی، این اصطلاح به هر شغلی اطلاق میشود که به تولید کالا و ارائه خدمات با تمرکز بر نگهداری ،حفاظت از منابع طبیعی یا کاهش استفاده از آنها مربوط می شود. بنابراین، مشاغلی وجود دارند که در زمینه تولید تجهیزات برای پانل های خورشیدی و قطعات توربین بادی فعالیت دارند.

همچنین مشاغلی هستند که در زمینه فروش انرژی خورشیدی – یعنی فروش پنل های خورشیدی به صاحبان خانه و مستاجران – و علاوه بر ان در نصب، نگهداری و تعمیر در هر دو صنعت خورشیدی و بادی فعالیت می ­کنند.

همچنین متقاضی بیشتری برای مهندسان و دانشمندان محیط زیست وجود دارد که مشاغل آنها شامل کمک به طراحی پانل های خورشیدی و توربین های بادی و تعیین محل قرارگیری آنها است.

چند شغل سبز در چند سال آینده ایجاد خواهد شد.؟

بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه تحقیقات اقتصاد سیاسی در UMass Amherst، حدود ۹ میلیون شغل انرژی پاک در دهه آینده ایجاد خواهد شد.

همچنین دولت فدرال رشد چشمگیر در مشاغل انرژی پاک در دهه آینده را پیش بینی کرده است.

انتظار می رود بسیاری از این مشاغل به عنوان نصاب و تکنسین انرژی خورشیدی و بادی باشند.

به عنوان مثال، افزایش ۶۸ درصدی در مشاغل تکنسین خدمات توربین بادی و افزایش ۵۲ درصدی در مشاغل نصب پنل خورشیدی در دهه آینده پیش بینی شده است.

با این حال، رشد تعداد واقعی این مشاغل به ترتیب ۴۷۰۰ و ۶۱۰۰ است که نسبتاً کم خواهد بود. همچنین نیاز روزافزون به دانشمندان و متخصصان محیط زیست وجود خواهد داشت که از دانش علمی خود برای حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم استفاده کنند.

دولت فدرال پیش بینی میکند در دهه آینده ۷۳۰۰ شغل جدید در این زمینه ها ایجاد شود.

حقوق این مشاغل چقدر است؟

مشاغل انرژی پاک حداقل در ساعت ۲ دلار بیشتر یا تقریباً ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری ایالات متحده که ۲۳.۸۶ دلار در ساعت است پرداخت می کنند.

برآوردهای وزارت کار نشان می دهد که در بین تمامی مشاغل، مشاغل انرژی پاک مبالغ خوبی پرداخت می کنند.

به عنوان مثال، نصاب های پنلهای خورشیدی می توانند سالانه حدود ۴۷۰۰۰ دلار، تکنسین های توربین بادی حدود ۵۲۰۰۰ دلار در سال و مهندسان نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.

برای به دست آوردن شغل سبز به چه نوع تحصیلاتی نیاز دارید؟

خیلی به تحصیلات بیشتر از دبیرستان نیاز ندارد. کارهای نصب پنلهای خورشیدی معمولاً فقط به مدرک دیپلم نیاز دارند. تکنسین های توربین نیاز به آموزش های پیشرفته تری دارند، که معمولا گواهی نامه ای است که می توان در یک دانشکده فنی یا اجتماعی کسب کرد.

با این حال، مشاغل پردرآمد مانند دانشمندان یا مهندسان محیط زیست به مدرک دانشگاهی دو یا چهار ساله نیاز دارند. گذشته از این، دانشکده تنها راه برای به دست آوردن یک شغل انرژی پاک نیست.

شما میتوانید از طریق، یک برنامه دولتی به نام Job Corps که با جوانانی کار میکند که در تحصیل یا اشتغال مشکل داشته اند.

یک شغل انرژی پاک بدست اورید. تحقیقات نشان می دهد که Job Corps ، حداقل از نظر تاریخی، درآمد جوانانی که آن را بکار گرفته­اند را افزایش می دهد.

با این حال، ممکن است دشوار باشد نوع آموزش فنی مورد نیاز را از دبیرستان محلی خود را دریافت کنید همچنین بستگی به محل زندگی شما دارد.

بهترین مکان برای زندگی برای یافتن شغل سبز کجاست؟

در حال حاضر، مشاغل سبز بیشتری در مکان هایی وجود دارد که برای تامین انرژی های تجدیدپذیر ایجاد شده اند و مشوق هایی را برای ایجاد زیرساخت های انرژی پاک ایجاد کرده اند.

برای انرزی خورشیدی، این به معنای مکان‌های آفتابی معروف مانند کالیفرنیا، نوادا، نیومکزیکو، یوتا، تگزاس، فلوریدا و کلرادو است.

همچنین شامل ایالتهایی می شود که مشوق هایی را برای افزایش پتانسیل استفاده از انرژی پاک، مانند کارولینای شمالی، نیویورک و ماساچوست ایجاد کرده اند تگزاس از نظر اشتغال انرژی بادی در رتبه اول قرار دارد، اما سایر ایالت های جلگ ه­ای مانند داکوتا نیز وضعیت خوبی دارند.

گزارش اخیر موسسه بروکینگز که یک سازمان سیاست گذاری عمومی غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن دی سی است ارزانترین مکانها برای تولید انرژی باد و خورشیدی را مشخص کرده است.

که بر خلاف انرژی پاک شامل مناطقی می شود که در آن مشاغل زیادی در زمینه انرژی های تجدید ناپذیر وجود دارد. این یک نشانه امیدوار کننده است.

که نشان میدهد مشاغل انرژی پاک ممکن است به مناطقی بیایند در غیر این صورت ممکن است با حرکت کشور به سمت اتکای بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر از بین بروند.

منبع: World Economic Forum

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا