کد خبر: 240603172770
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنرییس صادرات پتروشیمی شازند مطرح کرد؛

مشکلات ثبت سفارش عامل بی‌اعتباری شرکت‎ های صادرکننده در بازار جهانی

سکینه مهرایی

رییس صادرات پتروشیمی شازند با گلایه از تحولاتی که در بخش تعهدات ارزی ایجاد شده، اظهار کرد که اخیرا با تغییر و تحولاتی که در سیاست ها و استراتژیک صمت اتفاق افتاد ثبت سفارش با مشکل مواجه شد و به تاخیر افتاد که باعث شد بسیاری از تعهدات ما نیز به تعویق بیفتد. قطعا این موضوع در بازار رقابتی امروز باعث بی اعتباری شرکت می شود.

به گزارش عصراقتصاد، محمدرضا قربانی، رییس صادرات پتروشیمی شازند درباره صادرات و تغییراتی که این شرکت نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: پتروشیمی شازند در چشم انداز خودخواهان تولید محصولات متنوعی برای فروش و صادرات است. بر این اساس هم با دشواری هایی مواجه است چراکه وقتی در چشم اندازهای در نظر گرفته شده بخواهید چندین محصول را تولید کنید قطعا باید تک‌تک محصولات در بازار مورد تحلیل قرار گرفته شود و به فروش برسد در حالیکه اگر یکی یا دو محصول تولید شود بازار درک بیشتری از آن محصول دارد، بنابراین کار دشوارتر می شود.

وی افزود: شازند از سال گذشته تا کنون ۲درصد صادرات خود را افزایش داده و تلاش کرده است تا بازارهای جدید را هم اضافه کند .

قربانی درباره تغییر جامعه هدف برای فروش محصولات، گفت: ما نسبت به بازار انعطاف پذیر هستیم زمانی که احساس کنیم بازاری جوابگوی نیاز ما نیست به بازارهای دیگر رجوع و روی آنها تمرکز می‌کنیم. به عنوان مثال در یکی – دوسال اخیر وقتی کشور ترکیه در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار گرفت و ارزش پول ملی آنها در مقابل دلار کاهش یافت دیگر تمایلی به واردات نداشت که در چنین شرایطی بازار محدود می شود، ما نیز بازارهای دیگر را مورد بررسی قرار دادیم و آن محصولاتی را که به ترکیه عرضه می شد در بازارهای cis و روسیه ارائه کردیم، به این ترتیب بازار هدف را تغییر دادیم و خوشبختانه موفق هم بودیم.

در حال حاضر بازارهای ترکمنستان و ازبکستان و روسیه از محصولات صادراتی پتروشیمی شازند برای صنایع مرتبط خود استفاده می کنند و نام محصولات پتروشیمی شازند برای آنها آشناست .

رییس صادرات پتروشیمی شازند در مورد تعهدات ارزی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی پویاست وقتی نشود کاتالیست تهیه کرد طبیعتاً هم نمی توان آن طور که شایسته نامش است، صادرات و تولید داشت.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۰۰میلیون دلار صادرات داشتیم در حالیکه در سال پیش از آن، این رقم حدود ۱۸۰ میلیون دلار بود. خوشبختانه شازند جزو شرکت هایی است که همواره ارز خود را در سامانه نیما به صورت کامل و طبق تعهدات خود عرضه کرده است منتها اخیرا با تغییر و تحولاتی که در سیاست ها و استراتژیک صمت اتفاق افتاد ثبت سفارش با مشکل مواجه شد و به تاخیر افتاد که باعث شد بسیاری از تعهدات ما نیز به تعویق بیفتد.

قطعا این موضوع در بازار رقابتی امروز به سود شرکت ها نیست و باعث بی اعتباری آن شرکت می شود در حالیکه این اعتبار حاصل سالها تلاش و زحمت بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا