کد خبر: 220802143121
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیکشاورزی

مشکل کمبود نهاده‌های دامی تاپایان هفته برطرف می شود

قائم مقام جهاد کشاورزی گفت: مشکل کمبود نهاده‌های دامی با ترخیص نهاده‌ها از کشتی تا حدودی برطرف شده و تا پایان هفته کاملا برطرف خواهد شد.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه پیگیری درخصوص کمبود نهاده‌های دامی گفت: با توجه به میزان آمار تولید مرغ  و جوجه ریزی و همچنین در حوزه دام  و طیور  میزان تامین نهاده ها هم افزایش یافت و در حال حاضر در حوزه  ذرت و جو مشکلی وجود ندارد و تنها در حوزه تامین کنجاله با مشکل مواجه بودیم که به دلیل مشکلاتی در حوزه بخش خصوصی وقفه ای ایجاد شد که با پیگیری و ترخیص کالا از کشتی ها این کمبود  برطرف می شود

او گفت :  امروز دو کشتی پشتبانی امور دام که ارز آنها پرداخت شد پهلو گرفته و اقدامات لازم برای ترخیص این کالا صورت می گیرد‌

وی افزود: عدم  تامین به موقع ارز  بخشی از مشکلات آنان است، اما در حال حاضر ارز مورد نیاز در این بخش تخصیص داده  و  ۱۳۰ هزار تن  کالاهای  نهاده‌های دامی  برای کشتی های پشتیبانی  توزیع می شود.

او گفت: همچنین ۸۰ هزار تن کنجاله از هند در قالب تهاتر تامین می شود و ۴۰ هزار تن از داخل کشور  هم تامین کرده ایم .

پیمان پاک توضیح داد: نیاز ماهانه کشور در حوزه نهاده ها حدود ۳۶۰ هزار تن است و سه کشتی تا پایان دی ماه ارز مورد نیاز آنها پرداخت شده که ترخیص خواهند شد.

او افزود: مشکل کمبود نهاده‌های دامی برطرف شده و هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد و تا پایان هفته به توجه به ترخیص های که صورت گرفته این مشکل برطرف خواهد شد.

قائم مقام جهاد کشاورزی افزود:  این کمبود اثری در حوزه قیمت های مرغ نگذاشته است .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا