مصرف روزانه بنزین به مرز ۱۲۱ میلیون لیتر رسید

  کد خبر: 271201124673

در حالی که میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای امسال ۱۰۵ میلیون لیتر بوده، در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱۲۱ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

به گزارش بازار، طبق اطلاعات دریافتی ازشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با آغاز سفرهای نوروزی، مصرف روزانه بنزین در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۲۰میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسیده است.

پیش‌تر مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود: همه ساله مصرف بنزین بعد از سفرهای تابستانی کاهش می‌یابد، اما امسال حتی پس از سفرهای تابستانی نیز، میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به میانگین مصرف در سال ۱۴۰۰ بالاتر بوده است.

به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میانگین مصرف روزانه بنزین در ابتدای امسال، ۱۰۵ میلیون لیتر بوده که نسبت به میانگین مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۰، افزایش حدوداً ۲۰ درصدی را شاهد هستیم.

آقای سالاری گفته است که میانگین تولید روزانه بنزین ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است و آمادگی لازم اتخاذ شده تا اگر مصرف از این رقم بیشتر شود، بتوانیم از طریق ذخیره سازی که از قبل رخ داده، نیاز کشور را تامین کنیم.

روزانه بیش از هزار کارشناس، عرضه سوخت در بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت کشور را رصد می‌کنند تا مشکلی در تامین پایدار سوخت خودروها رخ ندهد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم اعلام کرده، هموطنان در صورت مشاهده هرگونه مشکل در جایگاه‌های سوخت، می‌توانند با مرکز تماس این شرکت به شماره۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

خروج از نسخه موبایل